Bevallen in ziekenhuis door eigen lengte.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Panda81, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Ik ben zelf nogal klein van stuk, ong 1,50m. Vandaag bij de vk geweest en die rade mij nu ten zeerste aan om in het ziekenhuis te bevallen ivm mijn lengte. Vorige keer wel een goede bevalling gehad dus als ik nu al bevallen was had ik gewoon thuis kunnen bevallen omdat de vorige keer niks raars is geweest. Vorige keer met precies 37 weken bevallen dmv inleiding ivm te vroeg gebroken vliezen. Maar heb toen amper een scheurtje of wat gehad.
    Nu wordt deze baby wel iets groter geschat als mijn dochter dus vandaar dat ze me nu aanraad om naar het ziekenhuis te gaan omdat het bekken te smal kan zijn voor de schouders, zodat ze er dus altijd assisentie bij kan halen of wat dan ook.
    Nu ga ik ook gewoon naar het ziekenhuis toe, had een thuisbevalling leuker gevonden maar me er ook niet echt heel erg op gespitst omdat er weet ik hoeveel reden zijn om wel te moeten. Wil geen onnodig risico lopen als ze mij adviseren.
    Maar vroeg me wel af wie dit ook heeft gehad of ben ong een zelfde lengte juist niet.
    Vorige keer hadden we dat ook nog niet besproken maar toen waren de vliezen ook al voor de 37 weken gebroken.

2. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi!
    Ik snap je teleurstelling van niet thuis bevallen, maar in het ziekenhuis bevallen is misschien in jouw situatie veiliger!
    Verder kan ik je geen advies geven, succes alvast!

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Geen ervaring hier, maar ik ben zelf ook een ukkie dus ik lees even mee. Hopelijk volgen er nog reacties. :)

4. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik ben 1.58 maar als ik dat had gewild, had ik gewoon thuis mogen bevallen.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Nou ik ben inmiddels bevallen en ik ben heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben anders had ik op het allerlaatst alsnog kunnen gaan.
    Het begon heel lekker woensdag overdag met wat krampen en na het eten 's avonds begon het steeds meer door te zetten. Rond half 9 vk gebeld en die kwam, toen gelijk naar het ziekenhuis. De hele tijd ging het heel erg goed tot de laatste cm, die schoot niet op. Daarbij lag mijn dochter in een verkeerde houding, sterrekijkertje waardoor ik al op tijd persweeen kreeg. Heb zeker een uur persweeen gehad die ik moest wegpuffen wat dus echt niet lukte. Wist niet meer wat voor of achter was.
    Ben ook flink uitgescheurd, een totaal ruptuur waarbij ze me op de ok gehecht hebben onder volledige narcose en de dochter had wat opstartproblemen waardoor ze nog ff in de couveuse heeft gelegen.
    Weet nu al dat als ik nog eens ga bevallen het heel zeker ziekenhuis wordt.
    IK heb heel veel pech gehad dat mijn dochter verkeerd lag en de ontsluiting zo stagneerde op het eind.

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !! geniet er lekker van
    groetjes en liefs

Deel Deze Pagina