Slaapkamer delen, hoe aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Omdat wij maar 1 kinder slaapkamer hebben zullen de kindjes straks samen op een kamer moeten slapen. En hoewel dat nog wel een tijdje duurt vraag ik mezelf af hoe ik dat straks moet aanpakken. De eerste tijd zal de baby bij ons slapen, maar omdat ik van nature een slechte (in)slaper ben wil ik zodra de baby doorslaapt naar haar eigen kamertje doen waar ze dus samen met haar broer zal slapen. Nu is dat zorg voor later maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen waar kinderen ook een kamer delen en hoe dat ging.

We willen wel verhuizen, sowieso als ze straks een jaar of 5-6 zijn zodat ze dan een eigen kamer hebben maar voor nu is het even niet anders.

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Is jullie slaapkamer groter? Is het een optie dan om de grite slaapkamer te delen en jullie naar de kleinere?

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Bij mijn zus zijn ze ook van slaapkamer gewisseld, dus zelf de kleinste slaapkamer genomen en de kinderen op de grotere. ze hebben er twee slaapkamertjes van gemaakt door een scheidingswand te maken van 2 grote vakkenkasten van de IKEA naast elkaar. En die gevuld met mandjes, zodat het ook echt een wand geworden is. Er was dan nog een opening over die net zo groot was als een deur, daar hebben ze een rails gemaakt en er hangt een 'gordijn' als deur. Prima oplossing en het lijken zo echt gewoon 2 kamertjes. Hier zou ik dat hier ook gedaan hebben, had er een tweede bij gekomen.
    Ik had alleen een andere keus gemaakt wat betreft wie waar ligt, maar ze heeft haar oudste laten kiezen welke kant ze wou, haar broertje ligt dus nu achterin (maar daar moet ze vaker naar toe nu nog, dus wekt ze soms per ongeluk de oudste)

4. Manoya

Manoya Niet meer actief

Mijn vriendin heeft een hele gave kamer gemaakt, echt de ene helft stoer en de andere helft wat sprookjesachtig.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee dat is helaas geen optie. Ons bed zal er niet eens inpassen, is een klein kamertje.
    Omdat ons zoontje 2,5 jaar op zich liet wachten ivm pcos voordat ik zwanger van hem werd hadden we niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou raken. Maar ben gewoon benieuwd vanaf wanneer je ze dan samen laat slapen en of ze veel last van elkaar hebben etc.

Deel Deze Pagina