Hoi hoi, ons dochtertje is nu bijna 10 weken. 1,5 week geleden woog ze op het CB 4360 gram en 54 cm. Ze kreeg altijd 5 flessen van 150 cc (5 schepjes) en 's nachts kreeg ze ook nog een voeding van meestal 120 cc (4 schepjes). Sinds ongeveer 1,5 slaapt ze meestal door en krijgt ze dus maar 5 voedingen op een dag van 150 cc. Ik begin nu alleen wel te merken dat ze hongeriger wordt. Mag ik haar ook al 6 schepjes aanbieden of is dat nog te vroeg? Op het pak voeding staat dat dat mag vanaf 5 kilo maar misschien mag het nu al omdat ik merk dat ze wat hongeriger wordt met maar 5 voedingen. Op het CB adviseerden ze ook door de laatste fles wat rijstebloem te doen. Maar nu lees en hoor ik overal dat dat pas mag met 4 maanden dus dat durf ik nog niet zo goed. Wat is jouw advies hierin?
Gezien haar leeftijd en gewicht zou ik de voeding nog niet ophogen. Voor nutrix is ze ook nog wat jong. Wat een optie kan zijn is voeding voor hongerige baby's. Ilja
Nee denk je niet? Want op het CB zeiden ze een aantal weken geleden dat ze 5 schepjes mocht hebben bij een gewicht van 3600 gram (op het pak staat 5 schepjes na 4 kilo). En aangezien ze dik 1,5 week geleden 4300 gram woog dacht ik dat 6 schepjes misschien wel mocht. Maar als je dat niet verstandig vind kunnen we daar misschien beter mee wachten. Ze krijgt nu Friso Comfort. Deze voeding is wat dikker en daar doet ze het eindelijk goed op. Hypo allergeen hadden we ook geprobeerd maar dit werkte ook niet goed voor haar. Die dikkere voeding werkt perfect voor haar. Ben zo bang als ik de friso voor hongerige baby's probeer, dat ze dan weer zo last krijgt van darmkrampen vanwege veranderingen van voeding. Of denk je dat dat mee zou vallen? Zijn er anders nog meer mogelijkheden?
Je geeft nu 150 cc water en 5 schepjes wat prima is. Als je de voeding zou verhogen dan gan je 180cc water met 6 schepjes geven. Je dochter is net 10 weekjes oud. Dus ik zou echt 150cc geven.Je kijkt niet alleen naar gewicht. Een pasgebore die bij de geboorte 4500 gram weegt geef je ook niet gelijk 150cc. Als de comfort goed gaat zou ik dat zo houden. Je kan altijd één schepje voor hongerige baby's ermee mengen. Of de kleine daarop reageert met krampjes weet je van te voren niet. Dat is uitproberen. Ilja
Dat is opzich wel een goeie tip. Ik zal het vanavond meteen uitproberen met 1 schepje. Bedankt voor je antwoord. Vanaf welke leeftijd mogen kindjes trouwens wel 6 schepjes? En is dat het maximum voor een fles?
Vaak als kindjes richting de 4 maanden gaan of soms zelfs al 5 ga je richting de 180cc a 200cc denken. Maar ook dit is een richtlijn. Ilja