Ow jee! Weer een dikke koortslip! En naar alle waarschijnlijkheid beval ik binnen een week. En nu? Heb vanochtend van compeed de koortsblaren pleisters gekocht en die zit er nu op. Zodra de kleine er is wil ik uiteraard wel hem/ haar kunnen kussen en knuffelen! Wie heeft de gouden tip?
Lastig! Is het niet zo dat een koortslip een bepaald aantal dagen besmettelijk is? En zal hij met een week niet gewoon helemaal weg zijn? Hoop het zo voor je! Anders even aan je vk vragen? Misschien zijn er nog wel middeltjes die beter helpen?
Wat mij nog wel eens helpt om de blaasjes snel weg te krijgen is er s nachts tandpasta opsmeren. Kan een beetje prikken, maar droogt het wel helemaal uit (liefst zo neutraal mogelijke tandpasta, zonder extra menthol, dat prikt meer). Dan gaan de blaasjes sneller weg. Doe het ook vaak als ik er een op voel komen, al die smeerseltjes werken bij mij toch niet meer naar mijn idee. Oh, en ik dacht idd ook dat het maar een paar dagen bestemettelijk is. Als je over een week bevalt heb je ws.alleen nog maar een korstje en die zijn vrij zeker niet besmettelijk meer. Maar zou zeker ook even bespreken met vk/gyn.
Ik had tijdens en na mijn vorige bevalling een koortslip. Heel vervelend, maar niks aan te doen. Uiteraard dochter niet gekust, maar verder werd er niet panisch over gedaan. Die pleisters maken het bij mij alleen erger omdat er dan geen zuurstof bijkan. Ik zweer bij de kruidvat koortslip-creme. Succes! Niet fijn, maar geen ramp!
er is wel bepaald eten wat invloed en geen invloed heeft op je koortslip. kan je vinden wel via google. iig geen chocola denk ik. Ik heb ooit virusremmers gehad toen ik een koortslip had (niet met die reden), toen was hij binnen 3 dagen over. Maar ik neem aan dat je die niet mag nemen in de zwangerschap
Tandpasta? Nog nooit van gehoord! Maar lijkt mij wel een goede optie! Ga dat vanavond proberen. En de pleisters, dat er geen zuurstof bij kan, ook weer waar.... Niet bij nagedacht. Die gaan er dus niet meer op.
hier de eigenmerk etos voor man lief en onze dochters ik blijf ver uit de buurt met kusjes als ze er last van hebben (klopt even af) werkt echt ideaal meestal 2 dagen en het is ingedroogd en op zijn retour
Zovirax werkt bij mij als een tierelier. Ik weet niet of dat kan tijdens de zwangerschap, maar na drie dagen is het al ingedroogd, na vier dagen zo goed als weg (krijg het meestal in mijn mondhoek, niet zo zichtbaar maar wel een heel vervelende plek).
Ik heb tandpasta er op gesmeerd. Had er een pad op zitten maar het werd helemaal week merkte ik. Dus nu de tip met tandpasta proberen en dat voelt ondanks het getintel wel aangenaam
Hoop dat het werkt met de tandpasta. Ik doe het vaak wel in ieder geval, maar dat is n=1 natuurlijk. Ook weer zo lullig als ik allerlei tips zit te geven die voor jou niet werken.... Succes met de laatste loodjes!
Je kunt die pleisters evt wel bewaren om op te doen als je bevallen bent en je twijfelt nog een beetje. Nu je baby nog in je buik zit zou ik het zeker open laten zodat het snel kan drogen.
Ik zou uitkijken met crème e.d., deze mogen niet allemaal gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Persoonlijk zou ik voor de compeed pleisters gaan aangezien deze niet dezelfde stoffen bevatten als de creme. Verder, als je het nog hebt tijdens de bevalling, kindje in de gaten houden want hij/zij kan besmet raken tijdens de bevalling (dan vaak type 2) en als je borstvoeding geeft je tepels in de gaten houden want daar kunnen ook blaadjes op ontstaan. Is het daarvoor verdwenen (duurt meestal een week, dus zal er om spannen) dan heeft je kindje voor de komende tijd jouw antistoffen meegekregen want dan wel weer positief is.
Gisteravond toch maar de tandpasta er af gehaald en zo naar bed gegaan. Ik hoop dat het uit zichzelf indroogt. Het is al minder dan gisteren gelukkig. En de compeed zit in de vluchttas voor het geval ik er tijdens de bevalling nog mee zit. Bedankt voor alle tips!
Ben voornamelijk tegen gekomen dat het niet wordt aangeraden omdat de werking er niet zeker van is en je het daarom. Beter niet kan gebruiken. Maar het zit ook in voeding. http://www.optimalegezondheid.com/koortslip-lysine/ in dit artikel staat een rijtje met voedingsmiddelen waar het inzit. Kan krijg je het wel extra binnen maar hoef je geen tabletten te nemen.
Gelukkig is de koortslip zonder enige behandeling al mooi ingedroogd. Zitten nog een paar gele korstjes op en het is wat rood maar verder ziet het er prima uit. Ik ga er van uit dat het met de bevalling goed moet komen Wat een geruststelling!
Wat ik meestal doe is eerst de pleisters gebruiken Maakt idd de koortslip week maar dat wil je ook want zo haal je het vocht eruit van de blaasjes. Meestal doe ik dit 2 dagen en daarna ga ik over op zinolium gel of akolip. Beide een gel die uitdrogen en wondjes sneller laat genezen. En heeel veel water drinken