16 maanden en heeel moe.. wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovel, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Benieuwd naar wat jullie denken;
    Mijn dochter van 16 maanden is al een week of 6 echt heel erg moe. ze slaapt nachten van 13 uur en dan meestal nog 2x 2 uur overdag. Voorheen sliep ze meestal 1x per dag en nachten van 12 uur. Als ze wakker is speelt ze meestal wel even maar wil snel weer op de bank met haar knuffel tutten. Onder het spelen gaat ze vaak ook even 10 seconden liggen..Ook ziet ze heel vaak bleek, anderen begint het ook op te vallen. Nu ben ik van de week met haar naar de huisarts geweest en hij wist eigenlijk niet goed wat ik wilde. Ik gevraagd of bloed prikken een idee was, dit ik nu gebeurd. De uitslag is nogniet binnen maar als er niks uitkomt wilde de huisarts nog een paar maanden afwachten.. Wat zouden jullie doen? Ik ben er echt niet gerust op namelijk..

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou denken aan iets van bloedarmoede dan. Maar dat zal dan wel uit het bloedondrzoek komen. Ff afwachten maar,...

3. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Dacht zelf ook aan bloedarmoede.. ze eet wel heel goed en gevarieerd dus begrijp dan niet hoe dat kan. ff afwachten!

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zes weken vind ik best lang. Zeker als een dokter dan ook nog een paar maanden wil aankijken.

Bloedarmoede heb je volgens mij niet perse van niet gevarieerd eten. Wat voor melk krijgt ze? Als het gewone is zou je opvolg melk even kunnen proberen, zit net wat meer in. Mijn moeder maakte altijd 'vitamine bommen'. Veel fruit door de blender, en dat dronken we dan.

Maar ik weet niet wat het kan zijn

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter is ook rond die leeftijd en slaapt ineens een paar weken ook veel en overdag ook veel. Maakte me ook wat zorgen maar dacht zelf misschien is t t weer? Mijne rent wel en loopt sinds kort dus daar is ze dan wel druk mee. Maar voor m'n idee slaapt ze meer dan dat ze wakker is.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien de ziekte van pfeiffer?.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    je kunt haar ook roos vice Ferro geven.

8. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Dames bedankt voor de reacties en tips.
    De uitslag is inmiddels binnen en de uitslagen waren prima..
    Huisarts belt me vanmiddag nog, hoop dat hij nog een idee heeft.
    Anderen begint het ook op te vallen dat ze er moe en bleek uitziet. Het moet toch íets zijn. Zal wel weer weeeeken afwachten worden.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maar is ijzer allemaal ruim goed, of is het net goed? Zelf dacht ik ook het eerste aan te laag ijzer

10. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Huisarts zei dat het dat gezien de waardes niet kon zijn. Nu kan ik morgen met haar terug en gaat hij nog lichamelijk onderzoek doen voor alle zekerheid. Anders wordt het toch afwachten. Kon volgens hem ook een virus zijn die lang blijft hangen, een pfeifferachtig iets maar dan geen pfeiffer (want pfeiffer hebben ze op gecheckt)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier is ze ook veel moe en gaapt zelfs nog als ze na haar 3 uur!! middagslaap wakker is. Ook als ze wakker wordt na 11,5 uur slaap. Zou het niet horen bij de leeftijd? 16,5 maand is de mijne. Ze loopt sinds 1,5 maand en doet sindsdien de hele dag niks anders en dit kost vast veel energie....... En om 18.30u gaat het kaarsje echt uit!

12. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Ze loopt nog niet en is tussen het slapen door ook langniet zo druk meer als ze was. morgen naar ha voor lichamelijk onderzoek om rare dingen uit te sluiten.

13. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Hier ook een meisje van 16.5 maand wat erg moe is!

Slaapt van 18u tot 8u en dan overdag ook nog 2x.
    Als ze om 16.15 uit bed komt is ze om 18u echt weer toe aan slaap.

Vroeg me ook al af wat er aan de hand kon zijn maar zo te lezen hebben meerdere kindjes van deze leeftijd er last van!

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wel fijn om te lezen al die 15/16 maanden kindjes zo moe! Ik heb een slaap kopje en hoor iedereen erover dat t minder word maar hier slaapt ze meer haha. Misschien 15 maanden sprong dacht ik zelf. Ook opeens protesteren bij t slapen en keihard huieln

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier ook 1tje van 16 mnd. Sliep eerst amper overdag.
    Nu van 18.30 tot 8.30 en dan van 10.30 tot 13.30
    En om 15.00 wil ze alweer naar bed tot 17.00.
    Denk dat het weer een sprong is ofzo. Ze moet dan echt naar bed want ze
    Gaat op de grond liggen huilen. En als ik vraag of ze naar bed wil zegt ze ja en loopt
    Ze gelijk naar de trap. Zo gauw der hoofd der bedje raakt is ze vertrokken.
    Terwijl ze eerst van 19.00 tot 7.00 sliep en van 11.30 tot 13.30

16. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Stelt me wel gerust dat meerdere kinsjes van die leeftijd zo moe zijn. zijn jullie kindjes ook zo bleek?

17. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Mijn dochter is altijd witjes. En wil tegenwoordig het
    Liefst bij mama hangen. Zegt vanmiddag nog heb je een winterdipje ofzo hiji.
    Het is feest als ze naar bed mag vind ze heerlijk lekker liggen met der speen
    En de schaapje. Ach ik geniet er maar lekker van als ze wat groter is wil ze
    Misschien niet meer slapen en ik kan nu wel wat rust gebruiken

18. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    goed dat je haar door de HA laat nakijken. maar het kan misschien ook met de drukke tijd van het jaar te maken hebben? reageren ook veel kinderen erg op

19. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Alles is nagekeken :) niks bijzonders. Dan ga ik inderdaad maar genieten van mijn rustige en knuffelige meisje !!

Deel Deze Pagina