Hallo ladies, Mijn zoon voedde ik altijd met de Avent flessen, maar mijn dochter vind deze speen niet prettig. Nu heb ik voor haar de Difrax S flessen gekocht. De S speen gaat echter te langzaam en de M te snel. De 123 speen werkt wel goed, maar de standen zijn bijna niet afleesbaar.. Ik heb op de ring met een mesje een streepje gekerfd, wanneer ik stand 1 bij dit kerfje draai en vervolgens de ring vastdraai, dan draait de ring iets verder door dan de speen, (de speen draait zeg maar niet helemaal met de ring mee) zodat de 1 niet op de juiste plek komt (volg je het nog?). Nu zag ik dat er een speciale 123 ring te koop is, maar wat is het verschil tov een 'gewone' ring? Of is er geen verschil? De gewone ring kan je ook losdraaien en dan de speen draaien... Of werkt die ring handiger? Ik hoor het graag!
Ok.. Maar is er dan een verschil qua gebruik tov een normale ring met een kerfje/ markering (zelf op de ring gezet)? Waarom werkte hij voor jou niet?
Sorry zwanger dus ik weet niet meer waarom het niet werkte Volgens is het enige wat die ring doet is aangeven waar de 1 2 3 zit. Ik gebruik nog steeds de 123 speen voor het schudden kijk of ie goed zit en als dat niet zo is draai ik de ring los en draai de speen.
Ok, dan haal ik geen ring. De werking van deze ring is dus hetzelfde als een standaardring met een zelf aangebrachte markering. Maar suzzert, de speen hoort toch niet 2 gaatjes te hebben? Het is een soort van - (plat streepje) wat in de platte stand minder voeding doorlaat dan in de | stand. Kijk maar eens op de website van Drifax, als je 2 gaatjes hebt, dan zit waarschijnlijk het middendeel verkleefd. Je moet de speen dan helemaal binnenstebuiten keren, dan zou het losschieten ofzo.
Je kan de ring iets losser draaien zonder dat ie gaat lekken. Dan kun je dus gemakkelijker wisselen tussen de standen.
Er zit een soort (groene) draai schijfje in die andere ring waardoor je hem beter op de juiste stand kan zetten. Ik heb hem zelf een tijdje gebruikt voor zijn laatste flesjes. S ging te langzaam en m te snel. Dan bied zo'n 123 speen wel uitkomst. Alleen de markeringen op de speen zelf vond ik niet zo duidelijk.
Dit dus. ik vind het juist wel heel erg fijn omdat het echt makkelijker gaat. als de speen droog is of je houd hem als hij nat is in het licht zie je het prima..