Baby 5 weken ademt slurpend

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lentekriebel, Oct 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Sorry voor de rare omschrijving, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden.
    Onze baby ademt al zo'n 2 weken een beetje slurpend. Je zou denken dat ze verkouden is of een verstopt neusje heeft, maar ze doet het niet altijd. Heel vaak klinkt haar neusje ook vrij van vocht of snot.

Ik dacht eerst dat het eraan lag dat ik haar liggend voed en dat haar hoofdje door het zachte matras en het gewicht van mijn lichaam iets naar onder lag en ze dus last heeft van melk dat naar boven in haar neusje/huigje stroomt. Maar het ging niet over als ik zittend voedde en ook haar bedje hebben we al iets omhoog gedaan aan het hoofdeinde.
    We hebben een neusspray voor haar gekocht, maar dit lost het ook niet op.

Ze is voor een blokkade in haar nek onder behandeling bij een osteopaat en die heb ik het probleem ook voorgelegd. Volgens hem kwam het omdat ze door haar nekklachten het een beetje eng vindt om te slikken en zo dus haar speeksel/snot niet wegslikt en dit dus in haar keel/huigje komt, waardoor ze zich dus soms verslikt tijdens het ademen. Volgens hem 'moet ze dit zelf oplossen' door te leren dat slikken niet eng is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ze slaapt hierdoor best onrustig omdat ze zich steeds een soort van verslikt.

Share This Page