Koortslip en baby 5 mnd verhoging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    De titel zegt het al...

Ik heb sinds een paar dagen na jaren weer last van een koortslip. Ik heb een zoontje van 5 maanden en geef borstvoeding. Ik kan hem dus onmogelijk uit mijn buurt houden (of ik moet gaan kolven natuurlijk...).

Nu lukte het tot gisteren goed hem uit de buurt van de koortsblaasjes te houden, maar gisteravond was hij tijdens het voeden met zijn handjes aan het spelen en toen graaide hij zo naar mijn koortslip. Ik heb geprobeerd zijn handje zo goed mogelijk schoon te krijgen, maar ik kan natuurlijk niet voorkomen dat hij vervolgens weer in zijn mond gaat zitten...

Nu voelde hij net een beetje warm en blijkt hij verhoging te hebben (37.9, dus valt nog mee).

Moet ik me zorgen maken? Kan het ook gewoon verkoudheid zijn en niets te maken hebben met de koortslip? Is het bij babies van 5 maanden (hij is ook nog eens behoorlijk aan de maat: gaat richting de 9 kilo) ook nog erg gevaarlijk?

Hij is overigens nog steeds erg vrolijk, en lekker aan het spelen nu. Hij heeft net wel wat lang geslapen, maar dat is ook niet heel uitzonderlijk voor hem.

Ik hoop dat iemand advies heeft... :(

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Het CB heeft mij verteld dat je het dan ook bij de baby moet zien. Hij/zij krijgt dan ook uitslag. Ik zou het inderdaad in de gaten houden, gelukkig valt de verhoging nog mee. Hopelijk krijgt hij geen last. Ook zeiden ze nog op het CB dat met 6 maanden het ergste gevaar geweken is. Maar overal hoor je daar weer wat anders over, dus weet niet of dat helemaal waar is.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik heb toch maar even de huisarts gebeld en de assistente zei ook dat ik goed in de gaten moet houden of ik blaasjes zie oid. Maar dat zie ik nu niet.

De koorts loopt wel wat op (net 38.3).

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als koorts blijft oplopen zou ik denk toch willen dat hij nagekeken word. Het hoeft bij hem geen koortslip te worden he, het kan ook nekkramp worden... (weet niet hoe snel dat ontwikkeld...)

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou me er toch ook niet prettig bij voelen..
    Hoe gaat het nu? Wel op tijd aan de bel trekken hé!

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik houd het heel erg goed in de gaten! Ik bel direct de hap als ik het niet vertrouw.
    Tot nu toe valt de koorts mee. Hij slaapt wel veel, maar is niet suf oid. Ik ga wel steeds kijken of het goed gaat.

7. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik was even benieuwd hoe het nu ging. Goed dat je het zo in de gaten houdt, en inderdaad de HAP bellen als je het niet vertrouwd. Misschien zou je ze sowieso kunnen bellen om te horen hoe je het vannacht moet doen?

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik werd net even helemaal nerveus, want hij lag met open ogen in zijn bedje, helemaal stil. (Ben ik ook niet gewend. De oudste ging altijd meteen krijsen als ie wakker was, maar de jongste is een stuk gemoedelijker...) Dus ik meteen uit bed gehaald en getempd: 37.8! Heel fijn dus: het daalt!

9. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Fijn dat de temperatuur gedaald was gisteren. Hoe is de nacht gegaan?

10. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Oh wat fijn dat de temp gedaald is..
    Ik ben er ook altijd bang voor want mijn man heeft echt vreselijk vaak een koortslip.. Hoe gaat het nu? :)

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, het gaat eigenlijk weer goed. Koorts is weg, goed geslapen en vandaag niets meer aan de hand.

Ik kan, denk ik, wel concluderen dat de koorts niets te maken had met de koortslip, maar een gewoon griepje was...

12. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Gelukkig maar!

Deel Deze Pagina