Hallo, Mijn dochtertje is nu 14 maanden maar wordt sochtends tevroeg wakker. Ik zou graag jullie dagritme willen weten misschien dat ik iets aan de mijne kan veranderen waardoor mijn dochter langer door slaapt? dit is haar ritme. Half 6/ 6 uur wakker dan krijg ze flesje half 8/ 8 uur brood met wat drinken dan slapen 1 tot 1,5 uur als ze wakker wordt wassen aankleden enz. boodschappe, spelen met kindjes enz enz dan gaat ze ong. rond 2 uur weer slapen 1/ 1,5 uur 16.30/17.00 warm eten plus toetje 17.45 in bad dan nog even spelen flesje tandjes poetse en dan 18.30 naar bed wat kan ik veranderen waardoor ze langer door slaapt sochtends? ik merk wel dat zij haar slaapjes nodig heeft slaapt ze smiddags niet dan wil ze savonds nog vroeger naar bed. jullie suggesties??
Na de ochtend fles meteen weer terug naar bed? Zo doe ik het als hij te vroeg wakker is, voor 7 uur bedoel ik dan.
ja dat hebben we vanochtend gedaan maar toen was ze al om 5uur klaarwakker... toen heeft ze tot half 7 doorgeslapen
Mijn zoontje is een uitslaper. Tot half tien slaapt hij. Dan om een uur weer naar bed tot half drie en dan gaat hij om zeven uur tot de volgende ochtend. M Heb geen tips behalve na de ochtend fles gelijk weer naar bed
zo dan heb jij inderdaad een goede slaper.. ik dagt misschien is er iets mis met mijn ritme of slaapt ze gewoon teveel want ik zie bij vrienden dat hun kindje vaak nog maar 1x slaapt. vanochtend heeft de fles wel geholpen maar vind 5uur dan ook wel erg vroeg ik weet niet of ze dat zou doen als het een half uur tot uur later is. onze kleine damen is zooo actief in de ochtend en gilt je de oren van je kop af
Tussen 7 en 8 wakker Fles en boterham Fruit Slapen (rond 10u) Lunch Tussendoortje Slapen (rond 14.30) Avondeten 18.45u fles en 19u in bed Maar wil naar 1 slaapje, inslapen overdag duurt te lang. (een uur kletsen) Vanmorgen 7.45u wakker en nu om 12.30u in bed. Hij sliep in ieder geval binnen 10 minuten. Huilt hij om 5.30u? Anders mooi laten liggen. D heeft ook wel es van die periodes..
Onze peuter is ook een vroege vogel en heeft tot vrij lang ook 2 slaapjes per dag nodig gehad, vaak 2 van 2 uur. Anders kwam ze de lange ochtend niet door en ook idd de middag niet, en ging ze 's avonds nog vroeger naar bed... Ik heb nog niet ontdekt hoe ik het ritme kan doorbreken. Later naar bed heeft geen zin, 's ochtends terug in bed ook niet, ze wil gewoon niet. Soms accepteert ze het om bij ons verder te slapen als ze wakker wordt, maar meestal wil ze naar beneden. Zelfs als ze nog erg moe is... Maar dat zou ik proberen. Bij jullie op bed leggen zodra ze wakker wordt. Al dan niet na een flesje. Meteen na de fles weer terug op haar eigen bed werkte bij ons niet toen ze die leeftijd had, dan werkte alleen in de allereerste maanden. Ze zit nu sinds een tijdje op 1 slaapje (is nu 25 maanden), maar dit heeft niks veranderd aan haar tijd van wakker worden 's ochtends of naar bed gaan 's avonds. Vandaag ging ze bijv om 11:30 alweer naar bed omdat ze het niet meer volhield. Ik heb m'n hoop een beetje gevestigd op als ze wat ouder is. Dan kopen we zo'n speciale peuterklok voor haar waarop ze kan zien wanneer het slaaptijd is en tijd om eruit te gaan.
Hier een ander ritme, ook omdat ik werk. 7:00 ongeveer wakker 7:30 brood met beker melk 9:45 fruit met sap 12:00 brood met melk 12:30 op bed tot ongeveer 14:30 15:00 koekje met thee 16:30 soepstengeltje 17:30 warm eten met yoghurt Douchen/spelen 18:45 naar boven; lezen, tandenpoetsen en op bed. We merken hier vooral, als hij moe is dat hij dan ook eerder weer wakker wordt 's ochtends. Wat we dan doen is bijvoorbeeld tussen de middag eerder op bed, twee keer laten slapen lukt hier echt niet meer. Hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes
Hier een uitslaper Hij is nu 16 maanden en zit nu op 1 slaapje maar met 14 maanden zat ie op het onderstaande schema wakker tussen 8.00 en 8.30 pap van 135 cc melk en bambix + melk te drinken 100-150cc (kreeg toen nog groeimelk > zit nu op volle melk) 10.00-10.30 koekje met diksap 50-100 cc tussen 10.30 en 11.00u naar bed word vaak rond 12.00u zelf weer wakker. 12.00-12.30 1 volkoren boterham zonder korst (nu met) met beleg + 150 cc melk 15.00 fruithap + diksap drinken +/-100 cc daarna naar bed tot max 16.30u 18.00u warme hap +toetje om 18.45 onder de douche (3 x per week) en tussen 19.00 en 20.00u naar bed. Nu zit hij op 1 slaapje na zn boterham en ligt savonds nu uiterlijk 19.30 op bed. is dan ook echt doodop. met 2 slaapjes sliep hij 1 tot anderhalf uur per keer. Nu met 1 slaapje 1,5 tot 2 uur. (en eerder naar bed) @MWM inderdaad na de ochtend fles weer direct naar bed. en met de slaapjes proberen de tijden wat te rekken een half uurtje ofzo later in bed zodat je haar aan het begin van de avond ook wat later naar bed kan doen en misschien komt ze smorgens dat geleidelijker aan wat later. en ik zou in de middag een fruithap inlassen (die miste ik namelijk) zodat je de avond hap ook wat later doen. (zie mijn schema) Zou dat rekken van tijden wel geleidelijk aan doen. Wat ik mij ook af vraag, wat is de reden dat zn een ochtend fles nog krijgt? heeft ze dan echt heel erg honger/ dorst? Hopelijk heb je hier wat aan. succes
Hier ook problemen van steeds vroeger wakker worden. Nu gaat hij na het warm eten naar bed (rond 17.30 uur) en maken we hem rond 20.30/21.00 uur even wakker voor een papfles. Het ging tegen mijn gevoel in omdat je denkt dat doorslapen vanaf begin van de avond moet kunnen maar ons zoontje redt dat dus echt niet. Nu gaat hij na de fles terug naar bed en slaapt heerlijk verder tot 7.30 uur, voorheen was dit 4.30 uur. Een hele verademing. De ochtendfles geven en dan terug naar bed werkte hier ook niet meer, meneer was klaarwakker.
Ik denk dat je kindje zo vroeg wakker wordt, omdat ze overdag teveel slaapt. Als ik je goed begrijp slaapt ze zo'n 5 uur overdag? Onze dochter (ook 14 mnd) slaapt max 2 uur overdag. 's Avonds gaat ze om ongeveer 19.30-20.00u naar bed en (13.00 middag dutje) en 's ochtends wordt ze rond 7.30-8.00 wakker. Als ze een keer echt vroeg wakker is leg ik haar na haar ochtend flesje nog even een half uurtje of max een uurtje op bed, maar dan slaapt ze s middags meestal korter. Wat daarnaast bij ons heel belangrijk is om DL lekker te laten slapen 's ochtends is een grote fles voor het slapen (meestal 180 +7). Als ze minder drinkt wordt ze vaak rond 6.30 al (moe maar hongerig) wakker.
Hier het schema: 8u wakker - 2 boterhammen en melk 10u - tussendoortje (fruit) + siroop 12u - 2 boterhammen + melk 15u - tussendoortje (fruit, koekje, ontbijtkoek, oid) + siroop 17.30u avondeten 20u / 20.30u naar bed. Hier aan het rommelen met 2 slaapjes/1 slaapje. De ene keer 1 slaapje tussen 12.30u en 15u, de andere keer 2 slaapjes (1e - van 11u tot 12u, 2e van 16u tot 17.30u)
Hier nu wakker worden: verschillend. Maar als ik vrij ben en het is voor 8 uur, geef ik hem een fles melk in bed en dan slaapt hij nog lekker door tot 9 uur of later ( meestal dan) dan als we er uit gaan: brood tussendoor fruit 12.30-13 uur ergens lunch (brood) Daarna een slaapje van 1,5-2 uur Dan wat lekkers 17 uur avond eten 19 uur fles melk tussen 19-20 uur naar bed Hij slaapt dus nog maar 1x overdag. Maar is niet zo vroeg wakker als bij jou.
Heel soms als hij heel vroeg wakker is, dan slaapt hij 2x overdag. Maar dan is het ene slaapje 1 uur en het andere slaapje 1,5 uur ongeveer.
Wij hebben ook zo'n vroege vogel gehad. Ons ritme ziet er (ongeveer) zo uit: 7.30-8.00 wakker en dan een fles 180ml melk met pap 9.00 boterham 10.30 slapen (uurtje ongeveer) 12-13.00 boterham (meestal 2 zonder korst..) 14.30 slapen (uurtje) iets tussendoor 17.45-18-15 avond eten 18.30 in bad 19.00 klein beetje melk met pap 19.15-20.00 naar bed Wat bij ons goed helpt is beetje warme melk voor t slapen, badje voor t slapen, en als ik eruit ga om te plassen haar extra toestoppen. Ze wordt vaak wakker van de kou (hoe bestaat t met een warme slaapzak, romper, pyjama en twee dekens..) En later naar bed, eerst was t 18.30-19.00 en nu proberen we dat wat te rekken. Dan is het iig geen 6 uur meer en komt ze wel dan leggen we dr tussen in en slaapt ze zo tot 8 uur door Maar ze is nog niet toe aan 1 slaapje, twee van een uurtje werkt lekkerder bij haar. Vind ik ook wel lekker, als ik vrij ben heb ik twee keer een uurtje voor mezelf
goedemorgen dames het is nu 6 uur en zit alweer een half uur beneden. ik heb haar gister maar 1x laten slapen en toen was ze om 1 uur wakker.... nu is ze wakker gebleven tot gister avond half 7 en nu weer half 6 wakker. mevr is klaarwakker en zitalweer te gillen.. ik heb de fles niet in bed gegeven heb er eigenlijk niet aangedacht en haar er zo uitgehaald. nu heb ik een vermoeden dat het haar niet om de fles gaat want als we beneden zijn krijg ze van mij ook nooit perdirect de fles maar half uur tot 3 kwartier later.... ik weet even niet meer wie het fruithapje miste.... onze damen wil geen fruithap meer zij krijgt elke dag vers fruit zoals banaan, mandrijn appel enz.
Hier ook altijd een vroege vogel. Hij is nu net een jaar en altijd rond 6 uur wakker. Afgelopen weken was hij niet helemaal fit en was het zelfs 5 uur. Als het voor zessen is dan leggen we m tussen ons in. Soms is het dan even schreeuwen. Is het 6 uur dan krijgt hij zijn fles bij ons op bed. Dan gaan e daarna naar beneden en eten we een boterham. Hij ligt nu alweer lekker te slapen. Hij rommelt overdag ook met slapen 1x of2x. Hij heeft wel 2x nodig. Maar lukt niet altijd. Het is gewoon een vroege vogel. Mijn man moet er ook altijd om 6 uur uit. Dus dat ritme zit er in. Ik vind het niet erg. Als het maar niet voor 6 uur wordt. zijn schema 6.15 fles 150/2 7.00 boterham 7.30 slapen rond 10.00 fruit met drinken (thee,water diksap) 12.00 2 boterhammen en karnemelk 13.00 slapen 15.00 nog iets fruit of rijstwafel met wat drinken 18.00 avond eten met yoghurt 18.30 fles 90/2 daarna slapen gr Marsha
Heej Marsha mijn schema is precies hetzelfde als jij kwa slaapjes misschien moet ik me er maar ook gewoon bij neer leggen het enige wat ik proberen kan is sochtens nog de fles in bed gegeven. Bij ons in bed heeft geen nut want dan gaat mevrouw gelijk aan de wandel en kan geen min. meer stil liggen. Hier ligt ze ook weer op bed vanaf half 8 en omdat ze zo vroeg wakker was vanochtend zal ze vanmiddag ook weer gaan slapen.