Koortslip en baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Glitterhartje, 29 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.126
    1.796
    113
    Ik denk dat ik een koortslip aan het ontwikkelen ben, kan er geen zalf op smeren zit aan de binnenkant van mijn lip. Maar heb een gevoelig plekje zitten en had van de week beetje keelpijn..
    Maar hoe moet ik nu handelen heb een baby en wil niet dat hij ziek wordt of misschien zelfs hersenvliesontsteking krijgt :(
    En wanneer is het dan niet meer besmettelijk en is een koortslip aan de binnenkant minder erg dan aan de buitenkant? Normaal denk ik er niet bij na als ik er 1 heb dan smeer ik creme enz maar nu met een baby weet ik niet hoe te handelen. :( Help alsjeblieft!
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Altijd goed je handen wassen voordat je de baby pakt. Daarnaast geen kusjes geven. En goed opletten dat je niet aan je lip zit. Zeker met bijvoorbeeld nachtvoedingen is dat wel eens lastig.
    Een koortslip is niet meer besmettelijk als deze helemaal is ingedroogd.

    Ik heb 3 kinderen en bij alle drie in de baby tijd een (of meerdere keren) koortslip gehad. Dat is altijd goed gegaan. Gewoon goed opletten met hygiëne.
     
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb destijds een mondkapje gedragen als ik de baby vast had, de reden daarvan is dat je speeksel ook het virus bij zich draagt omdat er vocht zit in het blaasje. en ik waste telkens heel goed mijn handen.

    Heb je een koortsblaar tijdens de zwangerschap gehad? Want dan heeft je baby ook al antistoffen. Ik heb allebei de kinderen wel eens per ongeluk een kus gegeven terwijl ik een koortsblaar had maar ze hebben er nog nooit één zelf gehad gelukkig.
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Mondkapje als je de baby vast hebt en altijd vooraf goed de handen met zeep wassen. Goed bewust zijn dat je tussendoor niet aan je mond komt.
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Compeed lipblaasjes pleistertje erop en L-lysine slikken. Tegenwoordig slik ik dat als ik een koortslip op voel komen. Vorig jaar een aantal maanden achter elkaar geslikt omdat ik elke maand ineens een koortslip had. Tot nu toe nog geen nieuwe koortslip gehad. Sterkte!
     
  6. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.126
    1.796
    113
    Bedankt tot nu toe, helaas zit het aan de binnenkant van mijn lip dus er kan niks op en indrogen zal het dus waarschijnlijk ook niet.
    Tijdens de zwangerschap geen koortslip gehad. Ik zal even kijken naar die L-lysine misschien helpt dat indd wel. Mondkapjes heb ik ook nog een paar dozen in huis. Ik weet dus alleen nog niet zeker of het een koortslip is, voel wel al een gevoelig plekje met een bultje lijkt het dus of hopelijk is het niks en anders ben ik liever voorbereid
     

Deel Deze Pagina