Verkouden en kwijlen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lolaatje1, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Mijn dochtertje is nu 9 maanden oud.
    Van die 9 maanden is ze in het totaal al ruim 8 maanden verkouden.
    We zijn er al meerdere keren mee naar de dokter geweest. Haar longetjes worden geluisterd, niets mee aan de hand, en ze krijgt neusspray voorgeschreven.
    De neusspray haalt niets uit.
    Neuspompje gebruik ik ook, maar dat vindt ze drama. Ze moet dan echt in de houdgreep en 5 minuten later zit haar neusje weer vol.

Ze kwijlt ook verschrikkelijk veel, ik doe maar slabbetjes om want anders ben ik heel de dag schone truitjes aan het aantrekken. Met 1 slabbetje doet ze maximaal een uur voordat deze doorweekt is.

Ik heb het idee dat het kwijlen door het verkouden zijn komt.
    En het is ook zo zielig.

Verder is ze wel gewoon vrolijk.

Weet iemand misschien wat ik hier nog aan kan doen? Maandag gewoon maar weer de huisarts bellen?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Accepteren? Hier ook een baby van 9 maanden die vrijwel continu verkouden is en op het ogenblik enorm kwijlt.
    Lijkt me niet meer dan normaal. Verkouden vanwege het opbouwen van weerstand en het kwijlen idd vanwege het verkouden zijn en natuurlijk tandjes.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Zoals een vriendin van mij zei.. 'tjah, het eerste jaar zijn ze nou eenmaal constant verkouden'. Bij onze oudste klopte dit wel. Onze jongste snottert alleen af en toe, maar die kwijlt dan weer heel veel..

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.623
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste dochter was indertijd al vanaf dag 1 na haar geboorte verkouden en dit is ze eingelijk het hele 1ste jaar van haar leven geweest.Ondertussen wordt ze alweer 7 jaar en is zelden tot nooit verkouden.Ik ben toen ook meerdere malen bij de dokter geweest maar die kon ook nooit iets vinden.Idd accepteren en echt waar het gaat voorbij hoe vervelend het ook is.
    Onze jongste van nu 8 weken is ook sinds een weekje flink verkouden en ik hoop maar dat dit niet ook weer zo'n chronisch gebeuren gaat worden.
    Het enige wat je eens zou kunnen bespreken is of het niet met haar neusamandelen te maken zou kunnen hebben.

Gr Ingrid.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Gesneden ui op haar kamer. Dan komt de snot goed los en hoef je niet te sprayen. Verder is het inderdaad accepteren. Onze dochter is ook om de haverklap ziek.
    Verkouden, koorts, spugen, het hoort bij sommige kindjes bij hun eerste jaar. (Onze oudste had hier totaal geen last van trouwens)

Deel Deze Pagina