Wanneer uitje; bij wakker zijn of slaaptijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wanneer gaan jullie met de kleine wandelen/ boodschappen doen/ op bezoek? Wanneer het slaaptijd is of na de fles/ borst en dus actieve tijd is?
    Als ik het in de wakkere tijd doe dan valt mijn meisje in slaap door de buitenlucht en het wandelen. In de slaaptijd vraag ik me af of ze in de kinderwagen net zo "vast" slaapt als in haar bedje??

Alvast bedankt!
    shampoo

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja hoor, als een baby wil slapen dan slaapt ie door alles heen, maakt niet zoveel uit als je baby er goed tegen kan.

boodschappen doe ik een uurtje voor de fles zodat ze thuis haar flesje krijgt en lekker naar bedje kan.

op visite doe ik een half uur na de voeding en zorg dat ik terug ben voor de volgende voeding en daarna weer lekker naar bedje :) .

moet er wel bij zeggen dat mijn meisje absoluut niet slaapt als we thuiskomen en ze gaat zonder flesje naar bed, het lijkt erop alsof ze dat als "aclimatiseren" (hoe schrijf je dat eigenlijk:( ) gebruikt.

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    @mymiracle: acclimatiseren ;)

@shampoo: ik ga gewoon weg wanneer ik weg moet eigenlijk...als Kai wil slapen dan doet ie dat in zn wagen...nou deed..en als ie nog moest eten nam ik t mee als we lang weggingen..denk dat t niet veel uitmaakt.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hihi, bedankt! Xociquetzal :)

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik ging op die leeftijd ook gewoon weg wanneer ik weg wilde. Fenne sliep prima in de wagen tijdens het wandelen, ook gewoon in drukke winkels etc. Ik hield meer rekening met voedingen, zo gaf ik even snel BV voor ik ging zodat ze geen honger had in een winkel. Als ik dan thuis kwam van het winkelen dan deed ze de rest van haar slaapje gewoon in de wagen die ik dan even apart zette in de keuken.

Vanaf ik denk 5 a 6 mnd laat ik Fenne wel altijd in bed slapen. Dus zit ik regelmatig (zoals nu) te wachten tot ze wakker wordt... :)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die van mij ook na de fles, en slaapt wel in de wandelwagen, maar ik denk minder vast als in het bedje. als we thuiskomen, en voor de deur staan, gaan die oogjes meteen weer open!:p

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De eerste maanden hebben wij ons zoontje alleen maar in de wandelwagen of maxicosi gehad tijdens slaaptijden maar wij hadden dan ook een behoorlijk strikte routine. Hij viel altijd in slaap en als we dan niet op slaaptijden gingen, lag zijn hele schema in de war. Vanaf 3 maanden zijn we daarmee soepeler geworden omdat hij dan toch wel ging slapen op de 'vaste tijden'

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juist nu ze nog zo klein zijn er lekker op uitgaan (niet de hele dag natuurlijk). Als je in de ochtend weggaat leg je haar gewoon s'middag lekker boven in bed en als je s'middags weggaat leg je haar in ieder geval even lekker in de ochtend in bed. Ik denk dat je daar alleen maar een makkelijker kindje van krijgt. Straks als ze iets groter zijn en alleen nog maar een ochtend en middagslaapje doen zou ik niet meer zo snel weggaan. Of je moet echt iets doen.

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik plan een uitje altijd direct na de fles.
    Als hij dan wakker wil blijven heeft hij lekker wat te kijken, maar hij kan ook heerlijk slapen in de wandelwagen volgens mij!
    Plan in elk geval niets halverwege de voedingstijden, want zal hem nooit uit zijn bedje halen tijdens slaaptijd.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ga altijd na een voeding wandelen/boodschappen doen. Mijn zoontje is dan meestal eerst nog een tijdje wakker en valt uiteindelijk in slaap. Als we thuiskomen wordt hij weer wakker. Als hij nog moe is, geef ik hem nog een slokje bv en dan leg ik hem in zijn eigen bed. Soms blijft hij wakker tot het tijd is voor de echte volgende voeding en dan gaat hij daarna weer in zijn normale ritme draaien (hoop ik, lukt niet altijd).

Wij doen wel maar 1 uitstapje per dag, want meestal breng ik daarmee zijn hele dagritme om zeep en slaapt hij vervolgens de rest van de dag nauwelijks meer.

11. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Omdat ik in het begin wegging wanneer het uitkwam (klinkt heel egoistisch..)Is ze nu wel gewend om overal te slapen.
    Nu doe ik dat in principe nog steeds.
    Maar mocht ik merken dat ze ergens niet kan slapen of het haar teveel wordt, dan ben ik ook meteen weg

12. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Boodschappen vaak na een flesje . Op bezoek en de stad wanneer ik zin had. Nam gewoon voeding mee. En slapen kon ie in de reiswieg. Jayden slaapt nu idd overal. Als we naar feestje gaan bedje mee en hij slaapt wel echt zo ideaal. En krijgt ie echt niks van.

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik houd er wel altijd rekening mee wanneer hij weer moet eten. Voor de rest ga ik altijd op stad wanneer ik wil zeg maar, hij slaapt in de kinderwagen meteen, er zit hooguit 5 minuten tussen wakker zijn en in slaap vallen. Ook in de auto valt hij meteen in slaap.

In zijn bedje doet hij er wel wat langer over, voordat hij in slaap valt.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen ze wat kleiner was, viel ze altijd in slaap in de kinderwagen en omdat slapen door het kiss-syndroom erg moeizaam ging, ging ik dus onder slaaptijd boodschappen doen enzo.
    Maar op een gegeven moment bleef ze juist wakker door alles wat ze te kijken had en vanaf dat moment ben ik de boodschappen meer gaan doen in wakkere tijd, zodat ze wel voldoende thuis nog kan slapen.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik maak ook uitstapjes in de wakkere tijd. Hier hetzelfde als bij Rozemarijke. In het begin sliep hij nog in de wandelwagen, maar tegenwoordig niet meer, omdat hij dus ook wil rondkijken. Maar toen hij heel klein was, ging ik wel altijd wandelen tijdens slaaptijd.

Deel Deze Pagina