Koortslip erg ?????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hoi

mijn vriend komt gister thuis en hij heeft een koorts lip
    nu weet ik dat t bij pas geboren baby's gevaarlijk is ,maar is t nu nog steeds gevaarlijk ons meisje is 1 maand en 2 weken oud nu .
    hoop snel op een antwoord want nu mijn vriend in t weekend thuis is moet ik nog alles alleen doen hihi

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.377
    36.246
    113
    Ja, is nu nog steeds erg gevaarlijk! Je hoeft toch niet alles alleen te doen dan? Hij kan dan misschien beter niet voor jullie kleine zorgen, maar dan doet hij toch de rest in het huis?

3. happymama

happymama Niet meer actief

jah dat is ook zo hoor .
    ene t is alleen erg als hij haar aanraakt tocht??? dus als ze langs hem in de wipstoel zit is t niet erg toch?

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ja is gevaarlijk tot zes maanden volgens mij. Ik zou meteen zo'n doosje compeed halen om het af te plakken. En een weekje niet zoenen etc.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hij mag haar wel optillen en verschonen en alles tuurlijk..
    zolang hij haar maar niet kusjes geeft...

xxxcindy

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    In ieder geval ook heel goed handen wassen en idd afplakken met compeed maat het risico ook weer wat minder. Heb laastst zelf ook koortslip gehad. Had op internet gevonden dat de eerste 8 weken het gevaarlijkst zijn maar daarna ook nog steeds maar iets minder gevaarlijk. Vooral wat ze eraan over kunnen houden is na die 8 weken iets minder gevaarlijk, maar zeker niet ongevaarlijk.

7. Tese

Tese Niet meer actief

EEeehh ik wil niet veel zeggen maar een koortslip is gevaarlijk voor kinderen van ALLE leeftijden!!!!!!!

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, ik had een koortslip en gaf BV! Het enige wat je moet doen is voorkomen dat je kindje het krijgt, dus Geen kusjes geven niet speen in je mond nemen niet uit haar beker drinken, hapjes van je vork delen en zo. Laat haar niet in de buurt van de mond komen. Het is in die zin gevaarlijk dat ze er dood en doodziek van kunnen worden, maar volgens mijn HA is het niet meer zo levensbedreigend als in de kraamtijd. Maar je wilt niet dat je kindje het krijgt!!! Hij wordt er zooo ziek van dat is zielig. Voorkom het door extra hygiene, als je vermoed dat je aan de lip hebt gezeten altijd handen wassen. Wees zorgvuldig dan is er niets aan de hand. Ik kon Luca verzorgen en BV geven, dan kan je vriend haar ook vast wel verzorgen.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    De meeste tips zijn al gegeven (geen kusjes, goed handen wassen, geen dingen van de baby in je mond e.d), maar verder mag je vriend gewoon alles doen.
    Misschien als tip. Als ik een koortslip heb dan begin ik er meteen tandpasta op te smeren, dan droogt de koortslip binnen no time in. Want als de koortslip ingedroogt is, is het ergste geweken.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Maar dan loop je met een witte lip ;) Niet eccht charmant. Als je naar buiten wil en je haalt het eraf dan gaat de blaar open, niet echt veilig.

Deel Deze Pagina