Mijn zoontje is s ochtends als ik hem oppak altijd zo koud. Ik voel nu telkens in zijn nekje en die voelt best koud aan. Zijn handjes zijn net ijsklompjes. Ik heb al 2 dekentjes in een hoes zitten. Ik wil wel een kruik geven maar ik vind dit eng, heel stom maar dat vond ik in de kraamtijd al... Hij heeft ook al een slaapzak aan, zonder mouwen want die zijn nog te groot hihi. Heeft iemand misschien een andere tip? Ik vind het zo zielig voor hem. Hij wordt steeds vaker wakker s nachts en ik denk dat het o.a komt omdat hij het koud heeft. Hij slaapt bij ons op de kamer (ruimte gebrek) en de verwarming aan kan wel maar dan krijgen wij hoofdpijn als we wakker worden....
Handjes zijn geen goede graadmeter, z`n nekje wel. Ik zou kijken voor een kleinere slaapzak met mouwen. Welke maat heb je voor hem? Wat heeft hij aan in z`n slaapzak nu? Anders kun je nog een dikkere pyjama proberen of een lange mouw romper, sokken aan ipv blote voeten.
misschien een luchtververser kopen en dan toch de verwarming aan want denk dat die koppijn komt vanwege de droge lucht wat dan vrijkomt door de verwarming? want als zn nekje koud aanvoelt is niet goed dan moet je toch een oplossing gaan zoeken dat weet ik wel... Succes en als me nog wat invalt hoor je het wel! trouwens kruikjes heb ik zelf ook altijd eng gevonden hoor! maar je kan wel ook nog eens eerst het bedje voorverwarmen met n kruik en als die naar bed gaat de kruik eruit halen...
Hai, Heb je al aan de Purflo slaapzak gedacht?? Deze reguleerd zelf de warmte...gebruik hem al vanaf de geboorte ( enkel glas en geen radiator, inmiddels wel maar staat niet aan) Ideaal, enne geen aandelen hoor.
Mij is altijd verteld dat als kindjes t echt koud hebben, ze hier wakker van worden...mij lijkt t dat ie warm genoeg ligt en een verwarming op de sk aan zou ik niet blij van worden...
Hij heeft in bed nu een slaapzak mt 68/80 en dan een romper met lange mouwen en een pyjama met sokjes. Dit heeft ie al een tijdje. Kruikje leg ik idd al in zijn bedje/slaapzakje om hem voor te verwarmen. Ik ga denk ik wel voor een wat warmere slaapzak kijken. Misschien dat ik dan nu iig de verwarming aan kan doen vóór hij naar bed gaat en dan uitzetten als hij er in gaat ofzo...Dat kan ook al helpen. Vind het ook gewoon zielig voor hem, want ik heb het zelf standaard koud in bed. Lig altijd met een kruik. Toen ik zwanger was toen werd hij ook altijd rustig van mijn kruik of een warme douche. De verpleging in het zh (lag er ook eventjes toen ik zwanger was) merkte het zelfs op dat hij altijd rustig was na het douchen (ctg)
Waar kan ik een purflo slaapzakje halen? En is het duur, wij hebben het momenteel niet echt breed. @femke 28 hij wordt wel een aantal keren wakker s nachts. En deze avond ook al 2x weet niet of het per sé door de kou komt...
Anders combisleeper, daar slaapt mijn dochter heerlijk in. Afgelopen vakantie was de temp `s nachts maar 6 graden, maar ze had het niet koud.
Mss is een puckababy iets voor jullie. Die hebben ook een 4 seizoenen slaapzaak en in de winterslaapzak zitten aan de mouwtjes omslagen die je over de handjes kan doen zodat die ook warm blijven. Ik vond dit zelf een goede investering omdat het 4 seizoenen is en ze de slaapzak kunnen gebruiken tot +/- 4 jaar. Groetjes Kim ( ps hij is nu in de aanbieding bij de babydump, daar heb ik hem ook gekocht)
Weet niet of het heel gek is wat ik nu zeg...maar misschien van die antikrabwantjes? Finn heeft ook elke ochtend steenkoude handen...maar hij heeft er volgens mij geen last van...dat is ook het eerste wat echt koud wordt..is bij jezelf natuurlijk ook zo!
Kun je de mouwen van de slaapzak niet omslaan? Mijn dochtertje heeft een slaapzak maat 86/104 en heeft maatje 86 dus de mouwen zijn dan nog wat lang. Sla de mouwen altijd om
En anders de verwarming aan op de gang ofzo (als je die hebt?). Dat doe ik hier nu ook en dan de slaapkamer van de kleine en van ons open zodat het niet te benauwd is maar toch aangenaam.
Ik zeg ook, de 4-seizoenenslaapzak van Puckababy. Ideaal ding. En je hebt ook kruiken die zonder heet water gaan. Dit zijn oplaadbare kruiken. Je hebt ook van die knuffels met kersenpitten erin, die blijven ook lang warm.
Mijn kraamhulp vertelde toen ook over een zak met tarwe....die kan ook in de magnetron...dat blijft ook lang warm!
Ja idd de mouwen oprollen of misschien even onder de naaimachine? Hier waren ze ook soms iets te lang, maar zo zaten zn handjes er ook net in, is misschien juist wel lekker warm voor m?
In die dikke slaapzak van de Prenatal (gewatteerd) had mijn zoon het zelfs met alleen een romper erin nooit koud! Slaapzakken - ook de combisleeper - zijn nu in de aanbieding!
Heb je wel eens de temperatuur opgenomen na het slapen? Als de temp niet onder de 36.5 is, is er niks om je zorgen om te maken. Koude lichaams uiteinden zijn niet erg....