Zalm en Carpaccio

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Biancaaa, 18 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    hallo iedereen,
    Gisteren ben ik met mn familie uit eten geweest om te proeven voor de menukaart van onze bruiloft.
    Maar nu heb ik een klein beetje Carpaccio gegeten en een best groot stuk zalm wat niet helemaal doorbakken was, nu voel ik me helemaal schuldig of dit niet kwaad kan voor mn kleine.
    Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit gegeten heb in mn zwangerschap (rauw vlees/ vis)
    Kan iemand me vertellen of dit erg is?

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    1 keer een klein beetje zal niet veel kwaad kunnen, maar niet nog eens doen hoor.

3. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Tja, het gaat niet om de hoeveelheid maar vooral dat je net pech kunt hebben, en dat de bacterie er dan wel in zit. Ik heb laatst nog een triest verhaal gelezen; een dringende oproep van iemand wier moeder toxoplasmose had opgelopen bij haar zwangerschap, en de vrouw in kwestie heeft een of andere oogziekte door de toxoplasmose: ze is of wordt blind. Een ongeluk zit in een klein hoekje dus ook kleine beetjes zou ik inderdaad voorlopig laten staan.

Anderzijds is de kans dat je het in Nederland oploopt heel erg klein, dus zou ik me ook niet al te bezorgd maken als ik jou was. Je kunt je trouwens laten testen bij je VK, als je dat prettig vindt.

Deel Deze Pagina