Als we het toch over honden hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 1 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Voor de honden eigenaren onder ons.
    Hoe zien jullie je hond? Als gewoon een hond? Als lid van het gezin of als je kind (lees ik vaker hoewel ik me er niets bij voor kan stellen).
    En hoe behandelen jullie de hond? Niet als in goed of slecht, ga van goed uit. Maar wat mag de hond in huis? Op de bank? Mee naar boven? Mee in bed?
    En gaat de hond mee op uitstapjes zoals visite of laat je hem dan thuis?
    En hoe vaak was je je hond? Gebruik je nog spullen om de hondengeur tegen te gaan zoals speciale parfum of shampoo? En hetzelfde voor de geur uit de mond? Poets je zijn tanden of is dit op te lossen met goede voeding?

En de haren... heb je speciaal gekozen voor een hond met makkelijke vacht of heb je een hond met veel haar en neem je het exte rondje schoonmaken daardoor voor lief?

Ik heb niets met honden, vooral door de geur en de haren en ik ben er bang voor. Man en de kinderen zijn verzot op honden en wekelijks is er hier wel een gesprek omdat ze het zo graag willen. Gaat niet gebeuren want ik weet dondersgoed dat iedereen mee helpt zolang het een pup is en ik daarna degene ben die er voor op draait en daar pas ik voor. Maar ik probeer te begrijpen wat het nou is dat er zoveel "hondenmensen" zijn?!

En last but not least, hoeveel tijd ben je nou per dag/week echt kwijt aan de hond. Uitlaten, verzorgen, schoonmaken enz?.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Roos is een mislukte, kleine, langharige, black&tan Teckel :) De liefste die er is!

Ze ruikt totaal niet, net een week op vakantie geweest en toen ik bij mijn vader binnenkwam, rook ik niets bijzonders. Daar was ze te logeer nml.

Ze is mijn mattie en vraagt alleen aandacht van Man als het einddoel IK ben XD Ze staat onder mijn gezin, maar boven mijn schoonmoeder XD

De kids gebruiken haar voor van alles en ze vindt alles goed. Ze laat een vers kluifje nog uit haar kleppie trekken en toch zit ik er altijd bij. Hoe lief ze ook is, het kan ooit verkeerd gaan. Net als bij alle andere dieren, nooit alleen met kids laten.

Haar tandjes hoeven nooit gereinigd te worden zegt de da, ze krijgt iedere dag een kluif. Ieder kwartaal anti worm tabletten, iedere maand druppelen tegen vlooien en ieder jaar al haar vaccinaties. Voor de rest dure brokken van de da voor haar epilepsie te verminderen en medicatie daarvoor.

Edit....ik loop wel de hele dag met een plakroller te zwaaien, ik ben groot-afnemer bij de Ikea XD

Iertje81, Diazz, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Hier kan ik geen nee tegen zeggen hoor XD

Bijgevoegde bestanden:

Dress, Iertje81, Zara75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Onze hond is ons huisdier, onderdeel van ons gezin maar wel als huisdier.

-Niet naar boven
    -Alleen op de bank als kinderen slapen
    -Wassen alleen als hij in zo'n zwarte blubbersloot heeft gelegen
    -Dagelijks 4x uitlaten
    -+/- 2 a 3 keer per week grote wandeling/losloopveld/bos/park/strand
    -1x per week andere activiteit op hondenschool
    -Wordt geplukt
    -Ik vind hem niet stinken,
    -wassen zijn kussen regelmatig,
    -stofzuigen minimaal om de dag en hij krijgt goede voeding

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant

8. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    We behandelen haar als hond. Ze mag in principe niet op de bank maar doet dit duidelijk wel als wij weg zijn:)
    Ze gaat met mijn zoon mee naar boven en slaapt bij hem, ze is ook zijn emotionele hulphond zeg maar.
    We nemen haar meestal niet mee als we weggaan.
    Echt douchen doe ik zon 2x per jaar, maar wel elke maand met een soort droogshampoo voor honden:)
    Mondverzorging is goede voeding en dentasticks.
    Onze hond verhaart 2/3x per jaar echt heeel erg, meer dan ik vantevoren had verwacht helaas.
    En per dag ong 1,5 uur kwa wandelen en spelen.

9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hoe zien jullie je hond? gewoon als een hond, zeker niet vergelijkbaar met mijn kinderen alhoewel ik me kan voorstellen dat voor mensen zonder kind dit wel in de buurt komt..

Hond mag niet op de bank, niet mee naar boven en zeker niet in bed!!

En gaat de hond mee op uitstapjes zoals visite of laat je hem dan thuis? Op visite soms, meestal bij mensen die zelf honden hebben of als mensen letterlijk zeggen dat ze wel mee mag.

En hoe vaak was je je hond? Als ze in de modder of iets anders vies heeft liggen rollen, maar dit komt niet zo vaak voor.
    Geur uit de mond is mij nog niet zo opgevallen maar ik zit ook niet met mijn gezicht voor haar mond. Ik vraag steeds aan mensen of mijn huis naar hond ruikt maar tot nu toe beweert iedereen van niet :thumup:

En de haren... Wij hebben een langharige teckel en ze verliest wel veel haren, maar ik stofzuig sowieso 2x per dag (met mijn dyson:o::roflmao:) dus ik zie dit niet als extra werk.

En last but not least, hoeveel tijd ben je nou per dag/week echt kwijt? Ik probeer 3x per dag een kort rondje te wandelen (15-20min). In het weekend een keertje meer als het weer ernaar is en als het regent gerust een korter rondje.

Ik zou mezelf denk ik niet bij de ‘hondenmensen’ rekenen. Onze hond is leuk maar niet mijn leven. Ik heb plezier van het bezig zijn met haar, maar heb evengoed geen moeite om als we een uitstap maken haar lekker een halve dag in de tuin te laten (ze heeft een huisje daar ook en neen dit doe ik niet als het heel koud/warm/regenachtig/... is)

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.583
    113
    Vrouw
    Hond. Huisdier van mijn man. Ik houd niet van honden maar hij wilde er één. Ik voer het beestje, laat haar naar buiten en weer naar binnen.
    Zoon voert haar wanneer hij thuis komt en gaat met man er mee wandelen. Ik niet.
    Kan me er ook niks bij voorstellen dat je een hond als gezinslid kan zien, nee, maar misschien ziet mijn man of kinderen dat wel anders.

Hond mag niet op de bank, is veel op het erf, 's nachts in de bench. Als man thuis is mag ze los in de woonkamer, anders in de bench.
    Moet ik bij zeggen dat ik echt bang voor honden ben en niet vrijwillig een hondeigenaar ben, ik ben al lang blij dat ik haar in en uit de bench krijg zonder te veel angst.

Hoef eigenlijk niet te vermelden dat ze dus niet in bed slaapt hè. Traplopen mochten we haar sowieso van de fokker niet aanleren.

Als we lang weg gaan (hele dag) gaat de hond mee, maar dat is dan naar schoonfamilie. Gister naar mijn familie gaat de hond niet mee (14-18 weg), dan blijft ze op het erf (omheind).

Man wast de hond als ze vies is, eens per maand gemiddeld. Ze gaat mee onder de douche :roflmao: en wordt gewassen met honden shampoo. Ze stinkt niet uit haar mond. Wel uit haar .... :rolleyes: uhhh ze laat enorme stinkscheten.

Man heeft specifiek voor dit ras gekozen omdat het een erfhond is, en een geweldig lieve hond voor kinderen. Inbrekers hebben wel pech. :cool:
    Vacht: ik zuig elke ochtend rond de bench en de rest vd woonkamer. Valt mee. Geen langharig ras dat verhaart.

Jouw vermoedens dat jij er voor op gaat draaien: helemaal waar. Ik baal er enorm van, heb de puppy cursus doorlopen ivm mijn angst voor honden maar tel nu met smart de hondenjaren af. Ze is net 1. :rolleyes: spijt me om te zeggen voor de hondenliefhebber maar ik ben eerlijk. Ik wilde geen hond, geen pup, maar ineens was er een pup in huis na insluipers op het erf. Mijn angst voor honden werd weggewuifd, mijn angst voor er voor opdraaien werd ontkend. Veel beloftes gedaan, en toch... Ik zeg het je, doe het niet als je er niet achter staat.

Qua tijd: wij hebben een groot erf. Hond naar buiten, af en toe voer en water en man doet de rest, poep scheppen, wandelen, verzorgen etc. Een huishond is anders. Kan ik je dus geen antwoord op geven.

Sorry voor dit ontieglijk eerlijke antwoord. Ik heb echt niks met honden, behalve dat we er dus één hebben en ik er voor op draai. (Hele zindelijkheidstraining enzo).

Dagda, suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Toen ik alleen was was het echt "mn kind". Maar die hond was echt mn maatje. Ging echt overal mee naar toe. Heeft echt nooit een vlieg kwaad gedaan, nooit wat in huis gedaan, nooit gevochten, gemeen gedaan of er vandoor gegaan. Dit is nu mn 3e en 4e hond. (Heb er nu 2)
    Mn ouders hadden vroeger ook honden en andere dieren dus we zijn ermee opgegroeid. Nooit honden uitgekozen speciaal voor hun vacht. We hebben kortharigr honden gehad (labrador) en langharige. Golden retrievers, duitse herders.
    Nu een langharige en een kortharige hond. Ze mogen niet boven komen en niet op de bank. In de auto mogen ze alleen achterin de achterbak op een speciale hoes. Ik was ze zelden of nooit. Alleen wanneer ze ergens in hebben liggen rollen. 1x gehad dat hij de koeienvlaai in ging. 1 hond die altijd pontificaal in een diepe modderplas ging liggen :roflmao:
    Of in een rotte vis:eek:
    Verder nooit gewassen. Daarmee haal je de beschermlaag van de vacht weg en gaan ze vaak juist meer stinken.
    Een hond die gezond is en goed voer krijgt die verhaard en ruikt nauwelijks. Ik heb collega's die een hekel aan honden hebben en een zeer scherpe neus en die waren verbaast dat ik honden had.
    Ik doe niet aan tanden poetsen. Een hond die gezond is en goed hoogwaardigvoer krijgt stinkt niet uit zn bek.
    Haren: ik stofzuig een paar x in de week. Haren zie je hier nauwelijk. En alleen op de grond. Op de beneden verdieping. Dweilen doen ik vaker. Zeker met deze hond. Deze hond plast en poept een paar x in de maand binnen. Reden onbekend:confused:
    Heet sopje of stoomreiniger erover en klaar.

Ze gaan mee op vakantie of naar het pension. 3-4x per dag uitgelaten waarvan 1x lange ronde van minimaal een uur.

12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wij hebben een klein boomer hondje. Ze is een mix tussen een lhasa apso en shih tzu.
    Het is een ontzettende lieverd! Maar ik wilde wel graag een hondje die niet tot amper verhaard. Ze gaat daarom of naar de honden trimster of wij doen het zelf met een honden tondeuse. Nooit last van haar in huis echt heel fijn. Bij de honden trimster word ze helemaal gewassen en schoon afgeleverd. Thuis wassen we haar ik denk nog zo’n 3 keer per jaar of als ze echt vies is nog een keer extra. Op vakantie in een huisje gaat ze altijd mee, en na de vakantie wassen we haar op de laatste dag daar.
    Ze is maar een klein hondje dus als we haar uitlaten zijn het maar kleine rondjes.
    De kinderen kunnen echt alles met haar doen ze is super lief voor ze, en de kinderen ook voor haar.
    Ze mag bij ons niet op de bank of boven komen. Ze slaapt nog in een bench, we hebben wel ook een mandje maar ze ligt liever in de bench dan in dat mandje.
    Ze is speels, en houd veel van eten:p

Ze is wel echt deel van het gezin, maar ik zie haar niet als mijn kind ofzo. De kinderen gaan altijd voor.

13. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Onze honden zijn onze "kinderen".
    We hadden dan ook al honden voor we aan pleegzorg begonnen.
    Een labrador en Duitseherder.
    Ze mogen veel en zijn best verwend.
    Krijgen goede kwaliteit voeding (ene ca. 65,- per 12 kg en andere noodgedwongen hypoallergeen a 73,- per 12 kg)
    Ze mogen op (een deel) van de bank die ik speciaal voor hen ingericht heb met een speciale deken.
    Ook hebben ze elk hun eigen plekje.
    Ook buiten hebben ze een stuk "eigen terrein" ( en nee, daar doen ze niet hun behoefte)
    We wandelen met elk 5x per dag.
    Totaal zo'n 2,5 uur per dag.
    Op donderdag traint mijn man met de herder in speurwerk.
    Ik op maandag met de labrador (nu gehoorzaamheid 2)
    We wassen ze eigenlijk nooit.
    Alleen als het echt niet anders kan.
    Het tast namelijk de natuurlijke laag aan die juist stinken tegen gaat.
    Ik heb een gewone goede stofzuiger die er 2x daags door gaat.
    Ze gaan niet mee op visite gewoon omdat dat erg onpraktisch is met 2 grote honden.
    Ze gaan wel eens mee naar de kinderboerderij.
    En verder, tja we hebben honden.
    Dus als je hier bent zijn zij daar ook.
    Zij wonen hier.

Zara75 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    En even heel eerlijk: hoeveel van jullie ruimen hondepoep weleens niet op op plaatsen waar dat wel moet?

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben een hond. Een prachtige blonde labrador reu van 2 jaar.
    Hij is een lid van ons gezin. Ik zie hem niet als mijn kind maar ik hou wel ontzettend veel van hem. Als er iets met hem is ben ik oprecht bezorgd en bel direct naar de dierenarts.
    Hij heeft in de woonkamer zijn eigen stoel, een oud afgeragd ding en hij heeft een mand maar hij kruipt ook weleens op de bank als wij er niet zijn. Mag die niet maar we hebben een plaid op de bank. Ik maak er geen drama van.
    Boven komt die nooit, hij durft sws de trap niet op en is ook gewoon slecht voor zijn heupen. In bed ligt die ook niet en zou ik ook nooit aan beginnen.
    Hij gaat weleens mee naar mijn schoonouders. Die hebben zelf een hond en die vinden het alleen maar leuk als die komt. Hij gaat ook mee op uitstapjes. Naar het strand of bos en gaat dan ook mee wanneer we iets gaan eten of drinken. Bij mooi weer lekker op het terras en anders naar binnen. Doorgaans komen we alleen op plekken waar heel veel honden komen. Op woensdag neem ik hem ook mee naar de Markt in ons dorp, krijgt die altijd wat lekkers bij het kraampje voor huisdieren en bij de bakkerskraam krijgt die een halve eierkoek ;)
    Wassen doe ik alleen wanneer die in een vieze sloot is geweest en enkel met shampoo van de dierenarts. Is slecht voor de vacht om vaak te wassen.
    Tandenpoetsen doe ik niet, hij heeft een mooi gebit en stinkt niet uit zijn bek. Honden die uit de bek stinken zijn doorgaans honden met een slecht gebit.Ik heb wel een spray voor nare luchtjes in huis maar gebruik ik zelden.
    Onze labrador heeft een korte vacht maar van tevoren wist ik niet dat hij ook een enorme ondervacht heeft en daardoor enorm kan verharen. Binnenkort gaat die naar de trimsalon om hem te laten ontwollen.
    Hoeveel tijd per dag ben ik kwijt aan hem ? Om 7 uur een kort rondje. Om 10 uur ruim een half uur lopen, om 14 uur neem ik hem mee als ik mijn dochter uit school ga halen. Ik vertrek dan vroeg en loop ruim een half uur. Voor het eten doen de kinderen even een plasrondje en om 19 uur loop ik of mijn man een grote ronde van zeker een half uur en om 22 uur nog even een plasje door ons of mijn oudste zoon.
    Op de dagen dat ik werk laten mijn oudste kinderen hem uit of hij gaat mee met de buurvrouw. Stofzuigen en dweilen moet ik iedere dag helaas maar ik heb het geaccepteerd. Al met al kost het best veel tijd maar ik heb er nooit spijt van gehad. Sinds ik onze hond heb zit ik een stuk beter in mijn vel, ik ben fitter en actiever en ook de kinderen zijn gek op hem, vooral de jongste heeft er meer zelfvertrouwen door gekregen en hij is gewoon ontzettend lief. Als we weleens ‘ s avonds op de bank zitten komt die ineens bij je, legt zijn kop op je schoot en is er gewoon, te lief gewoon.

RoseMurphy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    bloemetje1 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Wat ik in mijn op vergeten ben.

Ik heb best veel mensen om me heen met honden. En bijna allen zeggen we houden van hem en zullen tot zijn dood goed voor hem zorgen MAAR hierna nooit meer een hond. Vooral mensen die de hond eerder hadden dan de kinderen hoor ik dat zeggen. Omdat het toch veel geregel en verantwoording is. Met vakanties / weekendjes weg opvang, op feestjes of visite eerder weg want de hond is alleen / moet uit. Bij een dagje visite met eten en gezellige avond tussendoor naar huis want de hond moet uit. Nooit spontaan een dagje weg als pretpark / dierentuin dat moet gepland worden. Met oud en nieuw nooit weg kunnen naar een nieuwjaarsfeestje want dat is zielig voor de hond alleen met al die knallen. En zo nog wel wat dingen waar ik nu niet meteen opkom.

Dan vraag ik me af wat zijn de voordelen van die hond vs alle nadelen die ik dan hoor (want die nadelen vind ik nogal een aanslag op het dagelijkse en sociale leven).

Herkennen jullie je hierin? Vooral het stukje heel leuk maar hierna nooit meer? Ik vat dat op als enigsinds spijt of zie ik dat verkeerd?

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ruim alle poep op waar mensen er last van kunnen hebben maar poept die tussen de struiken dan ga ik het niet opruimen evenals in een slootkant tussen het riet maar verder altijd. Heb altijd een voorraad zakjes bij me.

Annemeis, citroenrasp, Diazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

Goede vraag. Maar ook op plaatsen waar het niet "moet" maar waar anderen er wel last van hebben?
    Ik heb ook mensen in mijn omgeving die dat dus niet doen als het niet moet (en ik vermoed ook niet als het wel moet), want het moet niet en ze betalen hondenbelasting dat is dan voor het opruimen van die poep.

Deel Deze Pagina