Wat eten tijdens de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Nala, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Hoi!

Ik vroeg me af wat jullie lekker vonden om te eten tijdens de bevalling. Of wat jullie denken te gaan eten tijdens de bevalling. "Ze" zeggen altijd dat je het beste lichte dingen kunt nemen, maar wat dan.....?

Tijdens mijn eerste bevalling heb ik (toen ik nog niet echt wist dat het begonnen was) zuurkoolschotel gegeten. Dat was geen succes kan ik je vertellen, want het kwam er allemaal weer uit. Daarna heb ik een hele tijd niets gegeten (of ik kan het me niet meer herinneren). Toen ik uiteindelijk in het ziekenhuis was, wilde ik graag fruit, maar na 1 hap kiwi had ik daar ook alweer genoeg van...

Ben benieuwd naar jullie ideeen :D

Liefs Nala

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: Éten? Toen mn man voor mn neus n broodje paardeworst ging eten, heb ik m snel naar boven gestuurt.. ging echt bijna over mn nek! Later alsnog helaas, maar heel de bevalling niet aan gedacht hoor! Na de bevalling vroeg iemand vh ziekenhuispersoneel of ik wat wilde nuttigen. Heb wat vlees gegeten, maar n paar hapjes.

3. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Haha ok, dus zo gek is het niet dat ik een hele periode niets gehad heb haha :D

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik kreeg niks mijn keel af,heb alleen maar extran gedronken.(24 uurs bevalling...)
    Toen ik na de bevalling trek kreeg is mijn man een broodje filet americain voor me gaan halen in het ziekenhuisrestaurant. ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn bevalling duurde 19 uur en heb 1 bekertje water gedronken. Had ook totaal geen zin in eten.

6. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    eten? Ik heb alleen maar gespuugd tijdens de bevalling. Geen tel heb ik aan eten gedacht.. Na de bevalling wilde ik heel graag drinken! En al snel kregen we een beschuit met muisjes.

succes

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heb niet aan eten gedacht.... wel slokjes water en van vriendlief af en toe een dextro energie hahahaha... maarreh hij nam chocomelk en moest daarmee ver uit mijn buurt blijven

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    nope, hier ook niks gegeten.. En flink gespuugd, dus mn bloedsuikerspiegel daalde erg sterk. En dat in combi met mn veel te lage bloeddruk zorgde voor een lekker stoned gevoel;)
    maar nee, dus niks gegeten..
    Moest wel een dextro nemen, en dat was kei goor..bah

Na de klus kregen we beschuit met muizen en vlak daarna de lunch.. Toen kon ik meteen weer eten:)

9. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Goh, waar heeft iedereen het dan over als ze het over "iets lichts" hebben? Als ik jullie verhalen zo lees, dan is het dus niet gek om niets te eten tijdens de bevalling.

Ik kon trouwens ook direct na de bevalling weer eten. En flink ook. Hugo is om 13:00 geboren en vlak daarna kregen m'n vriend en ik allebei een bord hollandse pot voorgeschoteld. Dat van mij had ik in een mum van tijd op. Mijn vriend had echter helemaal geen zin eten (nee, hij had uuuuren naar een creperende Nala gekeken :D ) dus ik heb zijn bordje ook nog leeggegeten :oops:

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb zelf van half 5 sochtends op zaterdag tot 8 uur sochtends zondag weeen gehad, ik heb zaterdagavond nog pizza gemaakt haha....

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had om 18:00 een kaasbroodje en een stuk komkommer op. Om 19:00 begonnen de weeen, om 17:00 de dag erna een hapje appel en een hapje cracker. Twee uurtjes daarna was Lena er eindelijk :D Om 21:00 een beschuit met muisjes. De ochtend erna een broodje.

Tussendoor beetje water en dextro, kon echt niets eten toen...

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    ik dacht ook helemaal niet aan eten.. ik heb volgens mij wel een hapje van een broodje gegeten of iets dergelijks maar verder niets. ik kreeg in het ziekenhuis wel een paar glaasjes appelsap naar binnen gegoten. na de bevalling kreeg ik pas honger.

13. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    De mijne duurde 45 uur....en op verzoek van vk en verpleegsters in het zh wel wat gegeten. In het begin wat ranja gedronken voor de suikers..maar dat kwam er uiteindelijk weer uit :( Voor naar het zh gingen heb ik wat yogurth gegeten met wat suiker, volgende morgen op verzoek van de verpleegsters een beschuitje kaas...wilde niet maar op ernstig aandringen toch weg gewerkt net als om 17.00 uur ofzo een banane vla van het zh...zou ik anders noooooit eten :confused: echt chemisch banaanen smaak...maar nog ff wat energie binnen krijgen voor het echte werk ;) We hadden sultana's mee die heeft alleen manlief aangeraakt...jah en veel water gedronken...vooral tussen het persen door (flesje is handig!) 8)

14. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Was teveel bezig met me rug weeen dus geen moment aan eten gedacht vanaf vrijdag uurtje of 17.00 tot zaterdag avond 20.00 niks gegeten...

15. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik kotste zelfs m´n limonade er nog uit van de pijn, dus eten was aan mij niet besteed :)
    Heb wel toen mijn man zijn avondeten kreeg een paar hapjes van zijn vla genomen, maar toen had ik een ruggenprik gehad waardoor het weer draaglijk was.
    Na de bevalling heb ik een beschuitje gekregen (dat was om 22.30) en zaterdagochtend om 6 uur ´s ochtends kreeg ik een boterham omdat ik maagpijn had van de honger. Had toen sinds donderdag niet meer gegeten.

16. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik ben netjes tussen ontbijt en lunch bevallen. 's Ochtend om half 8 nog een schaaltje yoghurt met muesli op. Daarna bevallen en na de bevalling om 1 uur een boterham met kaas en een kopje thee met veeeeeeeeel suiker.
    Tijdens de bevalling is het niet in me opgekomen om iets te eten. Wel een paar slokjes water gedronken, geloof ik. Maar goed, het hele feest duurde bij mij ook net iets meer dan 3 uur en zo lang kun je meestal wel zonder eten, haha.

17. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Ik heb om half 7 's ochtends 2 beschuitjes gegeten en om 7 uur half 8 begonnen de weeen, om 20 uur is onze dochter geboren en heb al die tijd niks op. Moest ook echt niet aan eten denken hihihi....

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    bij mn eerste bevalling heb ik toen ik de ruggeprik eenmaal had me zat gegeten in broodjes (wel een stuk of 5!) en heel veel drinken (water, sinasappelsap). de pijn veroorzaakte dat ik niks wilde, dus toen de pijn weg was door de ruggenprik kreeg ik acuut enorme honger. uiteraard kwam alles er op t eind van de bevalling weer uit. volgens mij moet echt een heel groot deel van de vrouwen overgeven vlak voor het eind.
    bij de 2e bevalling ging het zo snel dat ik enkel een beetje water gedronken heb.
    maar euuhh dat zie je toch dan wel? je kunt natuurlijk wat meenemen als je iets specifieks zou willen eventueel, maar niks eten tijdens de bevalling is volgens mij ook niks mis mee?

19. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zie nu voor het eerst dat een heleboel meiden misselijk worden tijdens de bevalling? dat heb ik helemaal nooit geweten zeg! Ik ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest, en eigenlijk al vanaf dat ik een jaar of 6 was ofzo niet meer.. zelfs bij griep niet. Lijkt me vreeheheeselijk..

20. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    In het begin kon ik nog wel wat eten (tussendoortje) en af en toe een druivensuikertje. Maar daarna niks meer gegeten. Kreeg in het ziekenhuis wel mierzoete limonade (volgens mij mocht ik niks eten). Heb het er ook weer uit gespuugd.

Share This Page