Ik had even een vraagje ik heb sinds vannacht een koortslip dus ik was vannacht gaan smeren maar dat mag dus blijkbaar niet tijdends de zwangerschap. Weet iemand wat je er wel voor kan gebruiken het gaat niet vanzelf weg dus ik moet er wel wat aan doen.
Ik kan je de Compeed patches aanraden. Die mogen wel en je hebt geen last van kleverige pus en viezigheid op je lip. Wel duur (ca. 10 euro voor 15 stuks) maar ik heb het er voor over.
Ik weet niet waarom het niet mag staat op internet je mag het ook niet gebruiken als je borstvoeding geef
Ik smeer er altijd gewoon zovirax op, hoor... Ik zou het voor de zekerheid anders even aan de vk vragen, maar bij m'n vorige zwangerschap heb ik ook gewoon gesmeerd, hoor...
zovirax mag niet omdat er te veel hormonen in de creme zitten. Wellicht weet de verloskundige welke creme je wel mag gebruiken.
Hoi meiden, Zovirax mag niet hoorde ik van mijn verloskunige. Dit spul komt via je koortslip in je bloed en het is erg agressief. Niet doen dus! Ga naar de apotheek en leg je dilemma voor: ik heb een koortslip maar ik ben zwanger. Bij mij ging ze op zoek naar iets wat ik wel mocht hebben en ze keek het zelfs een keer na in een ander boek! Uiteindelijk heb ik zinolium gekregen. Dit is een doorzichtige creme en droogt uit, dus werkt ook prima! Groetjes banjabes
Ehm een koortslip gaat altijd vanzelf weg na een weekje ongeveer. Ik gebruik juist helemaal niets aan creme enzo omdat de blaasjes met vocht dan veel sneller uitdrogen.
Ow , ik heb toendertijd mijn huisarts gebeld, en ik mocht Zovirax gebruiken! Wel onder de afspraak dat ik maar 3 keer op een dag smeerde. Die Compeed hielp bij mij niet , koortslip zit bij mij altijd in mijn mondhoek dus vblijft niet plakken X
Was het maar waar dat ze altijd vanzelf weg gingen maar dat is dus niet bij iedereen zo. Als dat wel zo was dan zou ik misschien ook niet smeren. Ik heb de creme gebruikt eerste dag wel vaak en daarna 1 keer per dag.
Ai oke ik dacht dat ze op kwamen dagen en dan weer verdwenen. Hmmmm lastig idd als ze niet weg willen gaan zeg.