Zoontje ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem1981, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Dit is het verhaal.

Afgelopen zaterdagmorgen werd mijn zoontje ziek, tenminste; hij wou niet meer drinken, zondag ook niet en diarree erbij. Maandag ook niet en nog diarree. 's Middags naar de dokter geweest, ik mocht geen melk meer geven, alleen ors. Hij had een buikgriep. Maandagmiddag, avond en dinsdag morgen en middag ors gegeven maar hij huilde, krijste (van de honger denk ik).
    Dus weer naar dokter, ik mocht weer melk geven, dinsdagavond weer melk gegeven, 2 flessen bijna leeggedronken. Vandaag weer niet veel gedronken en gespuugd en nog steeds diarree.

Normaal drinkt hij dus ALLES leeg! Begint hij kei hard te krijssen als we ook maar een keer stoppen.

Hij heeft nu dus al een kleine week niet veel gedronken, maar omdat hij nog een goeie indruk maakt, lacht nog wel en is redelijk vrolijk maken ze zich geen zorgen. Maar ik dus wel, dit is toch niet normaal??

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

er heerst echt een vervelende buikgriep nu, mijn dochtertje heeft het ook, als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen, jij weet het beste wanneer het echt niet goed is met je zoontje.

3. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Mijn zoontje heeft het ook gehad. 2 a 3 dagen 40 graden koorts, diarree. Kindjes moeten 50 cc drinken per kilo lichaamsgewicht. Mijn zoontje is 7 kilo, dus moest hij 350 cc drinken om niet uit te drogen. Ik heb hier naar gekeken. Hij is nu weer beter, gelukkig, maar is knap lastig. Het heerst inderdaad, bij mij duurde het een klein weekje.

Succes!

4. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of je ors met melk mag geven, niet tegelijk. Maar na elkaar. Ik heb net ors gegeven en dat kwam er half uit. Mag ik strakjes weer melk geven, de fles van 23 uur bedoel ik dus.

5. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Mijn zoontje (10mnd) heeft ook net buikgriep gehad. Overgeven en diarree. Helaas is hier niets aan te doen. Heb ook de ha gebeld maar zolang hij niet suf was en geen hoge koorts had was het "gewoon" buikgriep. Net toen ik dacht nu weet ik het niet meer ging hij weer meer eten en hield de diarree ook op.
    Gewoon uitzieken, een baby heeft reserves en haalt de schade ook wel weer in. Wel goed laten drinken idd.

6. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Mijn zoontje heeft gisteren ook weer alles moeten overgeven, maar diarree heeft hij (nog) niet.
    Voor Kerstmis heeft hij ook al een week in het zh gelegen met een maagontsteking.
    Toen kregen we van de dokter motillium tabjes en het was zo over. Ik heb hem gisterenavond voor het slapen gaan ook eentje gegeven en vandaag heeft hij weer al flink kunnen eten. Ik maak zijn melk wel dunner, zodat zijn maagje minder belast wordt.
    Misschien toch eens vragen aan de HA, moest het blijven duren.

Liefs Nanske

7. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    waar maak je je precies ongerust over? het weinig drinken, aanhoudene diarree?
    diarree kan lang aahouden als het om een virus gaat en logisch dat een kind wat dus in feite ziek is minder eten/drinken. als er maar wel wat binnenkomt en idd ors geven om uitdroging tegen te gaan, want dat is eigenlijk hetgeen waar je voor uit moet kijken. diarree zelf (virus) krijgen ze niks van.

Deel Deze Pagina