kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moezel, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moezel

Moezel Lid

8 jul 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    dag ouders!

Mijn zoon gaat nu sinds 2 maanden naar het kinderdagverblijf. Ik kan er maar niet aan wennen. iedere keer blijft het voor mij huilen bij het wegbrengen :(. Ik probeer echt om het los te laten maar mijn angst zit in het krijgen van "enge" ziektes bijv. nekkramp of dat ze geen tijd voor hem hebben ivm de drukt van de groep.
    Wie herkent dit????

Ik hoor graag van jullie!!!

groetjes

moeder met zorgen ;)

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hmm, herken het (nog) niet. Ben nu ruim een jaar thuis met ons meisje. Maar wil weer aan het werk en zal me dan ook aan een kinderdagverblijf moeten overgeven. En precies de dingen die jij zegt vraag ik me ook af. Ik kan het allemaal zelf het beste ;), maar dit is wel het moment om wat meer los te laten denk ik. Er zijn zoveel kindjes die elke dag naar kinderdagverblijven gaan en met de meeste gaat het echt goed. Hoe vind jouw kindje het zelf? Lijkt me ook een belangrijke graadmeter.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik herken het niet, maar het lijkt me wel een probleem.
    Ik neem aan dat je zoon is ingeënt, dus over het krijgen van enge ziektes zou je je niet al te druk hoeven te maken.
    Als je meer individuele aandacht voor je kind wilt, is een gastouder misschien een betere keus voor je zoontje.

4. luuus

luuus Niet meer actief

moezel ik snap je gevoel echt wel hoor. misschien zou je met de leidsters af kunnen spreken dat je belt overdag om te vragen hoe het gaat. misschien stelt dat je wat meer gerust.

over de ziektes die ze kunnen krijgen. alle kinder dagverblijven hebben een streng beleid hiervoor. zoals bijv bij ons boven 38,5 worden kindjes meteen opgehaald door de ouders. met waterpokken mogen ze niet komen. diarree meer als 3x mogen ze niet komen en ga zo nog even door. dingen zoals een verkoudheidje kan je niet tegengaan.

en wat het ook is toen onze dochter nog bij de babygroep zat pikte ze ook wel veel op zoals de griep enz maar je merkt al snel dat ze ook een weerstand hierdoor op gaan bouwen en dat het minder word.

ik zou als ik jou was nog even een gesprekje met de leidsters aanvragen om je twijfel weg te nemen. en daarna te kijken wat je wilt.

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik snap jouw angst mbt ziek worden, in de vorm van griep e.d.
    Voor nekkramp e.d. zou ik me niet zoveel zorgen maken, hoe groot is die kans nou eenmaal? En Als er ernstige besmettelijke ziektes heersen word er bij ons een briefje opgehangen?

Maar bekijk het eens van de positieve kant, Je kindje leert nu namelijk wel om met andere mensen en kindjes om te gaan, om ergens anders te slapen etc. (en het is heeel vervelend als ze niet op een ander kunnen slapen, denk maar aan vakantie!!!)
    Sinds Justin weer naar het kdv gaat (met 3 maanden ging hij ook maar was niet tevreden met dat kdv dus is hij een poos naar mn (schoon)moeder gegaan) leert hij zo veel dingen! Als ik hem ga ophalen, rij ik langs (zijn groep heeft een raam aan de straat dus ik kan hem dan zien) en dan zie ik hem langsrennen met zn armen zwaaiend boven zn hoofd van plezier. Hij eet daar goed, slaapt er goed en heeft daar geleerd uit een beker te drinken (dat wilde hij thuis niet...).Ons kdv verdient echt een award voor beste kdv, ze maken erg veel tijd voor de kindjes, als ik hoor wat ze de hele dag doen!! ELke week heeft hij weer een kleur/knutsel werkje. Op de dag dat hij gaat zijn er meestal zon 8 kindjes, 2 leidsters en 1 stagaire!! Ze werken helemaal op pedagogisch beleid. Ik twijfel er zelfs aan om hem niet nog een dagje meer hierheen te brengen ipv naar mn moeder.....

Voor de kleinste ben ik nu ook niet meer bang, liep vandeweek langs de babygroep en die juffen waren zo vrolijk met de kleintjes bezig! Hoog in de lucht zwaaien enzo....

En een kdv vind het ECHT niet erg als jij tussendoor een (paar) keer belt hoe het met je kleintje is hoor! Gewoon doen!
    En als jijhet kdv niet vertrouwt, ga dan op zoek naar een andere, of ga bij een andere kijken...
    Veel succes hoor!

x

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan.
    Ik heb het mezelf gemakkelijk gemaakt door mijn man te laten brengen en ik haal hem op. Nu heb ik het afscheid niet, en dat scheelt voor mij. En ik zie hem spelen als ik hem kom ophalen en zie dat hij er erg veel plezier heeft, dat doet me erg goed!

Maar als je je er slecht bij blijft voelen zou ik voor een andere oplossing gaan kijken.

Succes ermee,
    liefs Miek

Deel Deze Pagina