In de vorige zwangerschap en ook dit keer heb ik last van veelvuldige buikpijn. Alleen deze zwangerschap is eht veel vaker en erger. Het lijkt vanuit mn darmen te komen. Alsof daar een heleboel lucht zich ophoopt en dat wil er niet uit. Dit veroorzaakt heftige krampende stekende pijn. Loop er geregeld gewoon krom van en op eht moment is het bijna niet te harden (en dat terwijl ik op mn werk zit) Kent iemand dit en wat is er aan te doen? Ik word er namelijk gek van.
Heb er zelf ook veel last van, gelukkig is het bij mij de laatste dagen wat minder, alleen 's nachts heb ik er nog veel last van. Heb nu een extra kussen in bed waar ik met mijn buik tegenaan ga liggen en dan gaat het redelijk. Huisarts gaf alleen als advies om vaker te eten en dan kleinere hoeveelheden.
hoi sann, ik heb daar ook last van, ben dan nog niet zo ver als jij, maar had het de vorige zwangerschap ook. bij mij heeft het er ook mee te maken wat ik eet, zodra ik wat ongezonds eet heb ik daar meteen last van. je voelt gewoon dat er lucht in je darmen zit. heb geen oplossing voor je, maar blijf wel even meelezen voor tips!
Ik dacht het eerst ook dat het iets was wat ik at of dronk maar daar staat het dus helemaal los van. Nu is het ook weer zo heftig. moet echt moeite doen om rechtop te komen als ik opsta zo'n zeer doet het. Het is nu bijna dagelijks en wordt er inmiddels niet vrolijk meer van.
wil je niet bang maken, maar pas wel op met zwangerschapsvergiftiging. dat begint ook met buikpijn. Hoofdpijn, duizelig en sterretjes zien zijn belangrijke kenmerken. bij twijfel altijd vk bellen! beterschap en pas goed op jezelf
pfff vervelend zeg Goed dat je morgen ff de vk gaat bellen, want het lijkt me echt teveel/ te erg. Ik heb het af en toe ook, altijd dezelfde plek en ik denk dat het mijn darmen zijn. Werd er vannacht wakker van. Buikpijn is gewoon .... als je zwanger bent. Wat mij helpt is een warme kruik en goed door mijn buik ademen (ontspannen dus eigenlijk) suc6 ermee!
Indien erge buikpijn gecombineerd gaat met een " bandgevoel" onder de borst, direct VK bellen... Dit kan inderdaad duiden op zwangerschapsvergifiting...
Als het darmproblemen zijn kun je even kijken of je rennie deflatine mag, dat kan helpen. Wat verder ook kan helpen is buikmassage, daarbij draai je met je hand rondjes over je buik aan de zijkanten (dus om je baarmoeder heen) niet te hard en niet te zacht. Je begint van bovenaf gezien bovenaan en gaat dan naar links (voor jouzelf gezien) en dan verder. Warmte wil ook wel eens helpen.
das een mooie tip.. ik heb er ook al vanaf het begin van mijn zwangerschap last van.. enorme druk op mijn darmen en opgeblazen gevoel lijk wel een ballon en heb idd ook dat bandgevoel onder mijn borst.. maar het zakt af als ik ga liggen..dat doe ik dus ook en even diep in en uitademen... maar ga idd even langs de vk... wie weet..
deflatine helpt hier niet. mn buik zachtjes masseren is ook neit echt fijn want mn bm is echt overgevoelig en dat doet dus zeer. Ik heb contact met de vk gehad eergisteren en nadat mn urine schoon bleek even langs meoten komen. Gelukkig geen ontsluiting of weeenactiviteit maar wel duidelijk een overgeprikkelde gespannend en pijnlijke buik. ze denkt dat eht vanuit mn bekkeninstabiliteit komt. Conclusie: nog rustiger aan doen.
hier ook sinds gisteravond zijn pijn /krampgevoel in mn onderbuik m.n. links dacht ook miss. dat het door mn darmen was ben vanochtend weer met dezelfde pijn wakker geworden en naar de wc geweest voor de grote boodschap, was 2dgn ofzo niet geweest, maar helaas tis nog steeds niet over morgenavond heb ik wel een afspraak m-bij de gyn. maar ben ZO ONGERUST geworden heb gister wel een beetje ongezond gegeten en een kopje cappuchino zou dat de boosdoener zijn?? ben zo bang voor ontsluiting of zo heb even met mn vinger naar binnen gevoeld en tis allemaal zo opgezet dat ik niet begreep waar de mond lag heb momemteel een uwi en vag. infectie, fijn he? gelukkig is de kleine heel druk en als ik hem voel kan ik weer ademhalen want na 2MA eindelijk zover maakt dit je echt schrikken