Nog niet 'doorslapen' met 4,5 maand...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Daan0201, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb de volgende vraag;

Evi is nu bijna 5 maanden. Op zich heeft ze het nachtritme goed te pakken, want ze krijgt om kwart over 7 haar laatste fles, gaat dan naar bed, en komt er pas de volgende ochtend om een uur of 8 uit.

Probleem is alleen het volgende; vaak slaapt ze de eerste uren na haar laatste flesje aan een stuk, maar vanaf een uur of 11 komt ze regelmatig voor haar speentje. Als ik dan op haar kamertje kom ligt ze wel met haar oogjes dicht en als ik dan haar speentje geef slaapt ze wel weer verder, alleen meestal maar max. 2/2,5 uur voor ze weer voor haar speentje komt. Als ik haar speentje geef zeg ik verder niks en ga daarna ook weer de kamer uit. Ze heeft dus niet door dat ik er ben volgens mij.

Tussen 5 en 6 krijgt ze dan haar flesje weer en dan slaapt ze (ook af en toe weer met haar speentje tussendoor) tot een uur of half 8 / 8 uur.

Is dit wel normaal? Doen wij iets verkeerd? Of moet ze nog leren wat dieper te gaan slapen?
    Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
    Danielle

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Dit probleem hoor je toch wel heel vaak. Waar het aan ligt dat weet ik niet, maar een stukje gewenning heeft er mijn inziens wel mee te maken.
    Wat je zou kunnen proberen is afwachten wat er gebeurt als je 's-nachts niet het speentje meer geeft. Waarschijnlijk zal ze in het begin een flinke keel opzetten, maar valt ook wel weer in slaap. Ook hier kan ze dan weer aan wennen dat jullie niet telkens komen om de speen weer in de mond te stoppen.

Het is niet verkeerd hoe jullie het nu doen, maar wel lastig.

Ilja

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi Ilja,

Bedankt voor je reactie.
    Ik heb het weleens geprobeerd ('s-middags) om niet haar speentje te geven, maar dan huilt ze zichzelf helemaal overstuur...En dan is het natuurlijk helemaal bekeken met de nachtrust ;)

Wat denk jij? Ik vind het namelijk wel lastig, maar als ik zeker weet dat ook hier weer een eind aan komt trek ik het wel.
    Denk jij wel dat het moment komt dat ze echt door gaat slapen?

Groetjes,
    Danielle

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het moment van doorslapen gaat echt wel komen, maar wanneer dat is ...?
    Belangrijk is om consequent te zijn. Je moet voor jezelf goed overwegen wat en hoe je wilt gaan doen en dat moet je gaan volhouden. Als jullie besluiten om 's-nachts niet steeds weer de speen in de mond willen doen zal dat de eerste tijd (kan wel twee weken duren) veel geduld en doorzettingsvermogen kosten. Ook Evi zal het hier niet mee eens zijn. Maar dit verandert vanzelf. Het ligt dus echt aan jullie wat je wilt doen.

Ilja

Deel Deze Pagina