Mijn dochter is nu precies 2 weken oud en sinds een paar dagen ruikt haar naveltje een beetje vies. t Is verder niet ontstoken en ziet er niet rood of pusserig uit. Kan ik hier iets aan doen of moet ik het in de gaten houden en met rust laten? Verder heeft Jill rode okseltjes, mag ik hier vaseline oid op doen of moet ik dit ook gewoon laten rusten? Alvast bedankt voor de antwoorden Groetjes Robine
Hallo Robine, Het naveltje zou je eventueel met wat alchol en een gaasje (uit kraampakket) schoon kunnen maken. Als je dit doet gebruik het gaasje dan echter steeds één keer. Anders veeg je eventuele viezigheid steeds terug. Doe dit bij elke luierwisseling. Houd goed in de gaten of de navel niet gaat ontsteken. Let op roodheid, viezigheid, koorts. Heb je enig idee waardoor de roodheid in de okseltjes is ontstaan? Is het schraal / droog, geirriteerd, een reactie ergens op. Zorg dat de plooitjes steeds goed droog worden gemaakt. Als het erg schraal is zou je wat vaseline/ bepanthen etc kunnen gebruiken. Ilja
Hallo Ilja, Ik denk dat de roodheid in dr oksel komt door t niet goed afdrogen(moet nog wennen aan al die kleine plooitjes). t Is een beetje rood en vettig lijkt wel. Heb er nu vaseline op gedaan , maar hoorde elders dat talkpoeder of sudocreme ook goed zou zijn. Nu zijn dit twee totaal verschillende producten dus weet nu ff niet welke ik moet gebruiken. Misschien weet je raad.? Zal dr naveltje elke keer ff afdoen met een watje/gaasje met alcohol. Dank voor de tip! Gr. Robine
Zorg dat je met een hydrofielluier steeds opnieuw alle plooitjes goed droog dept. Hierna wat bepanthen (of iets soortgelijks) onder okseltje doen. Als je vaseline gebruikt, wat overigens wel mag, heb je wel eerder de kans dat op de vette substantie weer huidsmeer etc achter blijft wat weer irritatie van de huid kan geven. Goed drogen blijft het belangrijkste. Voor het naveltje het liefst een gaasje gebruiken. Van watjes heb je eerder kans dat er stukjes pluis achterblijven. Ilja