Baby wil s'avonds alleen bij mama slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door SyrianBeauty, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van 2 weken en 3 dagen oud. S'avonds en s'nachts als ze heeft gegeten (ik geef volledig borstvoeding wat ik zelf op gang moest brengen) en in slaap is gevallen leg ik haar in bed maar ze word na een paar minuten wakker en begint ze te huilen, als ik haar naast mij in mijn bed leg dan doet ze hetzelfde. Ik geef haar een speen tot ze slaapt maar dat helpt alleen als ik heel lang de speen in haar mond hou anders word ze weer wakker (zolang dat ik zelf ook in slaap val dit doe ik dan op mijn bed).

10 min laten huilen heb ik ook 1 keer geprobeerd maar ze blijft huilen. Ze slaapt echt alleen goed op mijn borst. Ik weet niet wat ik moet doen, ik kan niets meer doen doordat ze altijd bij wilt slapen. Ze 'schrikt' af en toe ook terwijl ze slaapt als ze uiteindelijk in bed ligt.

Overdag kan ik haar wel gewoon overal leggen maar alleen als ze in slaap is gevallen na het eten en word ze zelfs van de stofzuiger niet wakker maar S'avonds en S'nachts word ze bijna van alles wakker. Maar wakker in bed leggen is ook geen optie dan gaat ze huilen en moet ik haar slaap krijgen. Hoe kan dit?

En wat ik ook niet snap is dat ze soms genoeg heeft aan 1 borst en soms wil ze allebei. Kan dat gewoon?

Sorry voor het lange verhaal maar het is zo ingewikkeld :)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is ook ingewikkeld hoor, en je kunt er nergens een opleiding voor volgen.

Je geeft borstvoeding. Voedt je zelf of krijgt ze met een fles? Hoe komt het dat je het zelf op gang moest brengen?

Baby's willen altijd 's avonds wat meer drinken, dat is wel normaal. Omdat je temperatuur naar beneden gaat 's nachts, maak je prolactine aan, en die zit dan in de ochtendvoeding. Die prolactine geeft een verzadigd gevoel bij een baby. Het zou best een regeldag kunnen zijn, dan is er te weinig productie, en dan gaat ze zelf regelen dat er meer voeding aangemaakt gaat worden. Je kunt dan het beste veel aanleggen, dan is het het eerste weer op peil. Ook een keertje extra kolven is dan wel handig. Dat verklaart ook meteen het feit dat ze soms maar een borst wil en de andere keer twee. Tussendoor verschonen zorgt dat ze weer wakker wordt, en dan kun je makkelijker de tweede borst aanbieden. Voelen je borsten leeg aan na de voeding?

Het is voor je dochter het beste om haar wakker in bed te leggen. Ze gaat dan leren zichzelf te ontspannen, en zo in slaap te vallen. je zult hier later veel profijt van hebben als het je lukt.

Groetjes Adrienne

3. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hallo,

Nee, ik geef niet via de fles gewoon uit de borst :) Ik had heel weinig melk. Ik moest om de 3 uur kolven en bijvoeding geven en zo werd het steeds meer waardoor ze nu volledig borstvoeding krijgt en gewoon om de 3 uur komt.

Als ik haar wakker in bedje leg gaat ze huilen. Vanmiddag de 10 min regel geprobeerd maar ze huilde nog steeds.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe gaat het met groeien dan? En met haar plas en poep luiers? Ik denk dat het honger is, als ik dit zo lees. Heb je nog voeding in de vriezer? je zou kunnen proberen om een keer bijvoeding te geven, om te kijken of ze dan wel stil is en slaapt. Dan kun je honger uitsluiten. Probeer je wel eens om aan te leggen als ze zo huilerig is?

Groetjes adrienne

Groetjes Adrienne

5. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #5 SyrianBeauty, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
    Toen de kraamverzorgster er was deed mijn dochtertje het ook en we hadden haar ingebakerd in bed gelegt als ze wakker was dat hielp toen daarna sliep ze ook zobder inbakeren en nu is het weer als eerst. Ik heb haar een keer aangelegd als ze huilde maar ze dronk dan niet. Verder als ze eenmaal slaapt komt ze pas over 3 uur. Alleen is ze s'avonds vaker wakker na borstvoeding (ze krijgt eerst ene borst dan schone luier en andere borst) en dan kan ik haar alleen in slaap krijgen door haar op me borst te leggen en als ik haar ergens anders leg word ze snel wakker overdag heb ik dit niet. Ik hoop dat u me begrijpt :)

Plas heeft ze elke voeding en tussendoor nog soms. Poepluiers is elke keer een beetje maar ook elke voeding en tussendoor. Ze was afgevallen maar kwam weer elke keer aan.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je dochter alleen 's avonds dit heeft, dan kan ik er wel wat mee hoor, dat hoort er een beetje bij, maar 's nachts is het lastig .

Misschien is het handig om even te laten wegen op het CB. Als het goed is, is er een inloopspreekuur, waar je even kunt wegen.

's avonds in bad doen wil ook wel eens helpen. Zowiezo zou ik contact opnemen met het CB hierover. Die kunnen je begeleiden hierin.

Groetjes Adrienne

7. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dus u weet wat het is? En wat ik kan doen? Ik zal haar deze week laten wegen en een afspraak bij CB heb ik pas 2 maart.

In ieder geval bedankt voor uw hulp. En sorry voor het oponthoud.

Groetjes, Nadiah

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik weet niet precies wat het is, ik probeer alleen maar tips te geven, en te ondersteunen. Helaas kan ik op afstand geen diagnose stellen.

Geeft niet hoor dat oponthoud, je bent welkom.

Adrienne

9. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Jah ik snap ook niet wat het is. Ik zal het CB dan maar bellen en hopelijk weten zij wat ze heeft.

Om een voorbeeld te geven ze sliep hele dag goed maar ze heeft om 20.00 weer gegeten beide borsten en was voldaan ze sliep lekker op me borst zonder dat ze zoekt ik legde haar in bed en binnen 15 min ligt ze weer te huolen ik heb haar bij me op schoot en ze slaapt weer. Zodra ze naar bed gaat gaat ze weer wakker worden en huilen.

Bedankt voor uw hulp en hopelijk begrijp ik haar snel beter.

Groetjes, Nadiah

Deel Deze Pagina