Mijn zoontje van bijna 11 weken heeft eigenlijk na elke fles last van zure oprispingen. Je ziet dat het omhoog komt, maar hij slikt het weer door. Regelmatig geeft ook wat melk op, soms een hele golf en dan komt het ook door zijn neusje, maar meestal niet heel veel. Ik heb al eerder gevraagd op het CB of hij geen reflux kan hebben, maar dat wordt meestal afgewimpeld met dat het wel over zal gaan. Ik vraag me toch af of dit wel normaal is. Ik merk dat hij er ook ongemakkelijk door is en ik zet hem nu vaak wat rechterop in een zitje ipv plat in de wagen. We laten hem goed boeren en zeker nog een kwartierje rechtop zitten na de fles, die hij overigens ook heel rustig leegdrinkt. Hij drinkt Friso Comfort/Extra, 5 flessen per dag 180/6...3 scheppen comfort, 3 scheppen Extra. Met 12 weken gaan we waarschijnlijk over op alleen Extra voeding. Heb je misschien tips wat ik zou kunnen doen. Of is dit normaal en gaat het idd wel vanzelf over?
Hoi hoi, Op zich is het niet zo'n probleem hoor, sommige kinderen spugen wat meer dan anderen. Als hij goed groeit en het goed doet, hoef je je geen zorgen te maken. Je zou er wat nutriton door kunnen doen, dan wordt de voeding wat dikker. Als je je toch zorgen blijft maken, ga dan even langs de huisarts. Groetjes Adrienne