koortslip

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door poellie, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poellie

poellie Lid

31 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van ruim 8 maanden (7 weken te vroeg) en gisteravond heb ik nog wat met hem geknuffeld. Later zag ik in de spiegel dat het wat rood en iets gezwollen was op mijn lip. Omdat ik een paar keer per jaar last heb van een koortslip, ging er ik er direct vanuit dat het er een was. Vanaf toen heb ik mijn zoontje niet meer geknuffeld. Vanmorgen was mijn lip rood en gezwollen, maar waren er nog niet echt blaasjes zichtbaar dus gisteravond was echt het vroege begin. Ik weet dat blaasjes het besmettelijkst zijn, maar het is ook al besmettelijk daarvoor. Hoeveel kwaad kan dit voor mijn zoontje en wat kan ik nu het beste doen?
    Vast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je kunt het koorstblaasje afplakken met een compeed plakkertje speciaal voor koortslip.

Verder kun je niet veel doen, dan goed in de gaten houden of je kleintje ziek word. Koorts is altijd een teken.

Je hoeft je niet al teveel zorgen te maken, omdat jij wel eens een koortslip hebt, heb je antitstofffen doorgegeven aan hem, de kans dat hij er dan heel ziek van wordt is veel kleiner.

Kus hem niet meer tot de blaas helemaal is ingedroogd. Anders kun je hem besmetten, zodat hij ook heel zijn leven er last van blijft houden.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina