Welke maat kleren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evaatje, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Welke maat kleren kopen jullie alvast voor je baby?

Ik heb een aantal pakjes maat 50 , nou werd me verteld dat dat erg klein is. Hoe snel groeit je baby daar uit?

Het is nog wat vroeg maar ik kan het niet laten om nu al van alles te kopen. Hebben jullie dat ook?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Het hangt ook allemaal af van hoe groot je baby is bij de geboorte.

Serjenka was bij de geboorte 46 cm en 2kg510 en ze heeft maatje 50 zeker aangehad tot ze een tweetal maanden was, maar zij was dan ook een kleintje.

In jou plaats zou ik niet teveel van de hele kleine maatjes kopen, zie je bij de geboorte dat je kindje toch niet zo groot is, dan kun je nog steeds bijkopen, anders zou het jammer zijn als je zoveel gekocht hebt en je kindje het amper kan aandoen.

Ik heb voor de geboorte veel gekocht maatje 62.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    een aantal pakjes maat 50 is prima. De eerste dagen na de geboorte kunnen de meeste baby's dit wel aan. Mijn zoontje heeft het zelfs 5 weken gedragen, maar hij was best lang en dun.
    Draagt nu ook al 4 weken maat 56 en kan die waarschijnlijk nog wel een paar weken aan.
    Zou zeker ook wat maat 56 kopen.
    Rompertjes zou ik trouwens zeker ook een paar maat 50 en een stuk of 8 maat 56 kopen. En ook meerdere mutsjes, stuk of 4. Ook badcapes zijn erg handig. Die had ik maar 2, maar hij had die steeds om met voeden en zo. Dus heb er later nog 4 bijgehaald. Ook hydrofiel luiers kun je er best 18 van hebben. Die gebruik je werkelijk overal voor.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii maatje 50/56 is goed hoor ze kunnen er best wel lang in mijn dochtertje heeft het tot ong 3/4 maand gedragen

maaatje 62 is wel heel erg groot voor een een pas geboren baby

tip: als je rompertjes koopt koop dan die witte rompers met een muisje erop daar kunnen ze heel lang in wel tot 6 maand ong

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier toch een ander dochtertje. Jarissa past al 2 weken niet meer in maatje 50. Sommige pakjes maat 50 heeft ze echt maar 1 keer aangehad. Zonde vind ik.

Hydrofiel luiers kun je inderdaad niet genoeg van hebben. Zeker 18!

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    mijn dochter kan nu net in maat 62, en ik een heel gemiddeld kindje

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    phoe heej dan groeien jullie kindjes echt als kool

ohja nog ff over die rompertjes dan bedoel k maatje 50/56

en idd hydrofiel luiers kun je er niet genoeg van hebben gebruik het nog steeds

8. Niet meer actief

Ik heb al wat van alles, van maat 50/56 tot maat 68! Ik zag zo veel "leuke" kleertjes in de aanbieding! Volgens mij heb ik nu meer als voldoende (heb ook veel gekregen) en mocht het niet genoeg zijn, dan stuur ik wel wat vriendinnen op pad of als ik alweer wat aangesterkt ga ik lekker shoppen met mijn moeder of schoonmoeder. Vinden ze vast prachtig!

Evaatje, bewaar je ook wat voor later in de zwangerschap? Het zou zonde zijn als je straks niets meer hoeft te kopen... ;)

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Natuurlijk bewaar ik ook wat voor later in mijn zwangerschap, haha. Zo erg is het nog niet. Maar als ik langs en babyzaak loop kan ik het niet laten....

10. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Mijn zoontje had bij geboorte maat 56 en ik had wat maat 54 en 56 gelukkig , maar de kleertjes van maat 54 heeft hij nooit gedragen toen. Gelukkig krijg je ook een hoop kleertjes kado in de kraam tijd.

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hallo dames... ik heb hier ook ff een vraagje over.. ik heb van het weekend een eerste pakje gekocht voor ons meisje, deze krijgt ze aan als ze geboren is! Ik heb daarvoor maat 50 mee genomen maar ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen over de maat! wat vinden jullie?
    groetjes

12. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik denk dat je toch beter maatje 56 kunt kopen, geen van de baby's die ik ken hebben maatje 50 aangekunt en zo wel dan kan het beter wta te groot zijn dan te klein.. Mijn "kleine" man heeft maar heeeel even maat 56 aangekunt en heeft vooral maat 62 gedragen..

13. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    die van mij heeft een hele tijd met maat 50 gedaan, moest zelfs kleertjes bijkopen en lenen, ze was ook erg klein met de geboorte, je kan natuurlijk altijd na de geboorte nog bijhalen, alleen had ik het probleem dat ze in de zomer geboren werd en er praktisch geen zomerkleertjes meer te krijgen waren.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft ook een hele tijd maatje 50/56 aangehad

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Maat 50 voor net na de geboorte is bijna altijd goed hoor. Jarissa is een heel gemiddeld meisje en maat 50 paste haar uitstekend toen ze net geboren was. Ze heeft er ongeveer 2 weken in gepast. Maat 56 was net na de geboorte echt veel te groot geweest. Als je twijfelt, zorg je toch dat je een leuk pakje in maat 50 bij je hebt en een leuk pakje maat 56?

16. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Dan koop ik vanaf nu gewoon in grotere maten. Het blijft dus wel gewoon een beetje raden. Als ik een heel klein kindje krijg heb ik dus te weinig mt 50.

Deel Deze Pagina