Hallo dames, Ik heb een beetje rare vraag. Sinds gisteren voel ik de baby minder bewegen in mijn buik, eerder begon de baby na het eten lekker te bewegen, sinds 2 dagen dus niet meer zo (niet zo intensief in ieder geval). Maar ik voel sinds gisteren iets nieuws, hele rare trillingen in mijn - ja nu komt het vreemde - vagina? In mijn schaamlip lijkt het zelfs. Het houdt een halve minuut ofzo aan, echt zo'n heel snel getril en dat houdt het weer en op dan begint het weer. Zo vreemd. En ik voel het alleen als ik zit, als ik sta of loop voel ik nix. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Kan dit de baby zijn? Maar zo laag kan de baby toch niet komen?
Hoi Ozgul, dat is inderdaad niet het bewegen van het kindje, maar de druk die door de baarmoeder wordt veroorzaakt. Er knellen zenuwen af die voor de trillingen bij je vagina zorgen. Wel kan het zo zijn dat je kindje bijvoorbeeld meer onderin lag, waardoor je baarmoeder vaatjes of zenuwen meer afknelde. Kan nog vaker terugkomen in de zwangerschap. Vanaf 28 weken hoef je je kindje pas elke dag te voelen. Waarschijnlijk heb je intussen wel weer het een en ander gvoeld in je buik, maar je kindje zal een paar dagen wat rust hebben gnomen denk ik. Groetjes Brigitte
Oke, dat maakt het voor mij iets duidelijker! Dankjewel voor je antwoord! En trouwens, ik heb het kindje al heel goed gevoeld weer! Vooral vandaag, ik word helemaal bont en blauw geschopt van binnen! Nooit geweten dat ik daar ooit zo blij om zou worden!