Koortslip

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LauraFay, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Hallo allemaal,

ik had een vraag. Mijn vriend heeft vaak last van een koortslip. We zoenen natuurlijk niet als hij dit heeft, ik heb er weinig zin in om ook last hiervan te krijgen. Nu hoorde ik ergens in de wandelgangen dat dit virus heel erg gevaarlijk is voor je ongeboren of pasgeboren kindje. Is dit waar? Wat is dan dit gevaar?

We zijn nu al heel voorzichtig, maar vond dit ook nog wel even belangrijk om te weten.

Dank je

gr. LauraFay

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of jij zelf ooit al een koortslip hebt gehad? Want als dat zo is dan zit het virus al in je...dit kan geen kwaad dan voor je kindje. Pas wanneer je kindje geboren is mogen mensen met een koortslip het kindje niet zoenen en goed de handen laten wassen bij aanraken.
    Ik weet niet zeker hoe het zit als je zelf nog nooit een koortslip hebt gehad, maar als je dan idd niet met je vriend zoent en daarmee een beetje voorzichtig bent dan zal het niet gevaarlijk kunnen zijn voor je kindje hoor.
    Bij twijfel kun je natuurlijk altijd de vk bellen.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Onschadelijk voor je ongeboren kindje, kan levensbedreigend zijn voor een pasgeboren baby. Dan dus heel voorzichtig zijn. Ik gebruik altijd compeed, dan is je koortslip goed afgedekt.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Heb gehoord dat dat herpes virus dan hersenvliesontsteking kan veroorzaken. Ja en dat kan natuurlijk ook weer verschillende dingen met zich mee brengen. Erg voorzichtig wezen dan zou ik zeggen.
    Mijn moeder heeft er ook altijd last van dus ik hoop dat ze er als ons kindje is geboren geen last van heeft is nogal lullig dat ze dan haar kleinkind niet mag zien...

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb het zelf ook. En natuurlijk na de geboorte meteen een koortslip. En die was nog niet weggetrokken of de volgende kwam. Ik heb er 4 pakjes compeed doorheen gejast. Zodra ik wat voelde tintelen, meteen een pleistertje erop. Zo voorkom ik dat er blaasjes met vocht komen. En die zijn juist besmettelijk. En uit voorzorg heb ik mn dochter niet gezoend. Moeilijk hoor maar wel belangrijk. Denk er ook aan dat je niet met je vingers aan je mond zit, dan kun je het ook overbrengen.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Duidelijk link. Let wel op dat de informatie bij zwangerschap gaat over herpes genitalis. Dat is dus GEEN koortslip. Dat is herpes simplex. Ook besmettelijk en gevaarlijk maar pas na de geboorte!

8. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Zucht, heb ook een koortslip. Heb nu een compeed lipblaaspatch op. Ik las op internet dat er onvoldoende gegevens bekend zijn over het gebruik van Zovirax tijdens de zwangerschap en ben daarom een aner mideel gaan halen. Zijn deze patches zeker te weten onschadelijk voor de baby?

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Mijn vk heeft zovirax opgezocht in haar medicijnenbijbel. Kan gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap hoor!
    Ik las afgelopen week in een tijdschrift (ouders van nu geloof ik) dat als iemadn zeer regelmatig een koortslip heeft diegene dit virus ook over kan brengen op de baby als er geen blaasjes zijn. het advies was om dan geen kusjes te geven en goed de handen te wassen.

10. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    He getsie, nou geloof nooit dat ik het kan laten de baby te zoenen als hij/zij er eenmaal is. Ik heb af en toen een koortslip dus zo'n vaart zal het denk ik ook niet lopen. Pas als er echt een blaasje verschijnt stop ik wel met zoenen ;) . Maareh de compeed patches zijn ook niet schadelijk?

Deel Deze Pagina