Koortslip

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Within, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een koortslip :p

Weet inmiddels dat het niet gevaarlijk is voor de baby, maar wat kan ik er zelf aan doen? Heb er nog nooit een gehad

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik weet niet wat je er nu voor kunt smeren.
    De kans dat je het nu terug krijgt is wel groot.

Ik heb het de eerste paar weken van de zw heel erg veel gehad. Dan was de eerste weg dan kwam de volgende weer een week later.
    Ik bijt hem altijd kapot (doet wel zeer) tot hij bloed maar kan er ook niet vanaf blijven. Dan is het virus er bij mij binnen een dag meestal uit. Ik smeer nooit iets.

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit is wat het farmacotherapeutisch kompas (zegmaar de geneesmiddelenbijbel van artsen) zegt over dingen als Zovirax creme:

Lokale behandeling met aciclovircrème levert in het algemeen geen of slechts marginaal gunstige effecten op. De resultaten zijn vaak nauwelijks beter dan met indifferente therapie. Gezien deze resultaten is gebruik van aciclovircrème niet zinvol.

Zwangerschap/Lactatie
    Bij lokaal gebruik is het potentiële risico tijdens zwangerschap bij de mens waarschijnlijk gering. Aciclovir kan volgens voorschrift kortdurend worden gebruikt tijdens zwangerschap.
    Aciclovir gaat na systemische toediening over in de moedermelk. Bij lokaal gebruik kan aciclovir volgens voorschrift worden gebruikt tijdens borstvoeding.

Kortom, niets aan doen en niet aanzitten. Dan is het met een paar dagen weer weg.

4. Within

Within Niet meer actief

Ok :) maar hij zit er toch al wel een tijdje... Hij deed eerst geen pijn, en sinds gisteren zit er een 2e blaasje naast en die doe wel zeer?

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Tandpasta :).

Droogt bij mij altijd lekker uit en dan probeer ik het met vasaline weer soepel te houden zodat ze niet scheuren.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik druppel wat echinaforce op een watje en dep dit regelmatig tegen mijn lip aan. Ik heb er ook vaak last van en nu tijdens de zwangerschap nog meer. Het komt bij verminderde weerstand en echinaforce zit vol met vitaminen wat je er dan rechtstreeks op doet. Het helpt op het moment beter dan zovirax enzo :)

7. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Ik heb ook regelmatig een koortslip. Tijdens de zwangerschap is het niet gevaarlijk. Het is wel heel gevaarlijk voor een baby! Dan moet je wel mondkapjes dragen tijdens het voeden enzo..
    Weet het niet zeker maar het kan gevaarlijk voor ze zijn tot ze 1 jaar zijn. Mijn huis arts zei dat het met 4 maanden al niet gevaarlijk meer is maar in het zh zeiden ze juist dat je toch beter tot een jaar een mondkapje kan dragen.
    Vind het zelf nou ook wel lastig...

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt veilig akolip of zinksulfaatgel gebruiken. Dit droogt net als tandpasta de koortslip uit, maar omdat het een gel is zie je het niet. Let wel op dat je zorgt dat je voor en na aanbrengen je handen goed wast en er zo veel mogelijk vanaf blijft, want anders loop je risico het ergens anders te smeren (bv ogen of vagina ofzo). Na de bevalling extra alert zijn, ook dan zakt je weerstand en dan wil je nu net geen koortslip krijgen.

9. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zinksulfaat werkt het best als de blaasjes er zitten. Droogt uit en geneest sneller. En nu is het niet gevaarlijk pas na de geboorte. Ik zit nu ook weer onder... au:(

10. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb er ook behoorlijk last van alleen heb ik nooit een koortslip,maar een koortsneus en het lijkt niet alleen erg lelijk doet ongeloofelijk veel pijn.. bah dus ik lees mee voor de tips.

11. Within

Within Niet meer actief

Ik ben er inmiddels vanaf door er vaseline op te smeren. Tip van omaweetraad.com

Deel Deze Pagina