Ik vroeg mij af hoe dat zit. Ik ben net zwanger heb al meerdere keren miskramen gehad en ik wil nu zelf alles eraan doen om mijn uk in me buik te houden. Ik ben nu net pas zwanger. Nu zijn er veel mensen in mijn omgeving ziek van griep tot gewoon verkouden. Ik vroeg mij af gaat verkoudheid samen met net zwanger zijn? Kan je hier een miskraam van krijgen? Of is het beter om uit de buurt te blijven ? Ik wil het zo graag weten omdat ik straks bij iemand op bezoek moet die verkouden is en ik dus nog maar net zwanger. Ik ben zo bang voor een miskraam
Het lijkt mij niet dat het samen hangt met miskramen, Voorzichtig moet je uiteraard wel zijn! Mijn verloskundige geeft aan dat als je boven de 38 graden koorst heb je even moet bellen omdat het gevaarlijk kan zijn. Oja gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bedankt ik ga zo toch maar gewoon langs en dan hopen dat ik niet verkouden word. De vorige miskraam die ik had was ik ziek toen ik me miskraam kreeg dus vandaar dat ik nu zo bang ben. Heb nog geen vk gebelt ik wil eerst nog ff wachten. Maar bedankt x
Ik denk niet dat je grieperig/ verkouden zijn een oorzaak is van miskramen. Dat ligt meestal echt bij een fout in de aanleg van het vruchtje. Pas goede hygiene toe, neem desnoods extra vitaminen voor zwangeren. Gefeliciteerd met je zwangerschap! P.s. Spreek je zorgen uit naar je vk. Daar zijn ze voor.
Heb nog geen vk wil ik nog ff mee wachten elke keer als ik de vk bel voor afspraak heb ik een miskraam gehad dus nu wacht ik nog maar ff. Nu heeft me pa buikgriep en heb hem dinsdag nog gezien hoe groot is de kans nu nog dat ik het ook kan krijgen? Ik wil gewoon echt niet ziek worden en zeker geen buikgriep krijgen dat is een grote angst van mij. Op internet staat 1 tot 3 dagen klopt dit?
Buikgriep is behoorlijk besmettelijk. Dus er is best een kans dat je het krijgt. Maar: van een buikgriep krijg je asoluut geen miskraam. Dat gebeurt als er iets misgaat bij de innesteling of als de vrucht in aanleg niet goed is. Alleen hoge koorts kan de innesteling volgens mij wel in de weg staan, maar die fase ben je al voorbij. Toch snap je je zorg wel, helaas uit ervaring. Ik wil gewoon ook echt alles goed doen als ik zwanger ben. Dan weet ik in ieder geval dat ik achteraf niet hoef te twijfelen en mezelf niks kan verwijten. Dus lichamelijk kan het allemaal geen kwaad. Maar als het jou een hoop zorg oplevert (of spijt, als het onverhoopt toch misgaat) dan is er volgens mij niks mis mee als je voor de zekerheid geen risco's neemt. Alleen gaan als het goed voelt. Je zou bij twijfel eventueel ook je vragen kunnen stellen aan een vk hier. Alleen kan het soms een paar dagen duren voordat ke antwoord krijgt.