Een vraagje of men hier ook ervaring mee heeft. Ik ben sinds ik zwanger ben eerst een kilo afgevallen. Daarna is het langzaam overgegaan in aankomen. 2 weken geleden woog ik 68,9 en was ik 2,9 kg aangekomen. Vorige week was het nog 68,7 maar nu ineens nog maar 69,2 kg. Ik ben dus bijna een kilo weer kwijtgeraakt. Vond al dat mijn buik ook minder leek en zelf mijn partner was t opgevallen. Het gekke is dat ik nog steeds hetzelfde eet. Ik lunch hooguit met 1 of 2 sneetjes brood minder nu maar eet er minimaal 2 en soms 3. Eerder moest ik meer eten omdat ik anders flauw werd. Verder gaat alles ook gewoon, niet overgeven oid. De 20 wkn echo was ook prima. Geen bijzonderheden te zien en onze jongen doet t prima wat betreft groei. Rondom gemiddelde. Toch maak ik me wel wat zorgen gezien het afvallen uit t niets.
Ik maak hier uit op dat je 0,7kg afgevallen bent? Lijkt me niet echt een probleem. Dat is zo'n minimaal verschil, dat kan wel eens. Mocht je meer afvallen of je blijft je zorgen maken, kan je het altijd even aangeven bij je VK! Die weet er veel meer van.
Ja maar wel in een kleine 2 weken tijd. Het verschil valt op zich mee maar t tempo waarom vind ok wel apart.
Een gewichtsschommeling kan 2 kilo zijn. 0,7 kg is helemaal niks, je kan niet zeggen dat je bent afgevallen. Voor nauwkeurige metingen elke week wegen op 1 tijdstip, na een paar weken kan je een lijn trekken uit de gewogen gewichten.
Geeft niks. Ik ben ziek geweest, waarbij ik in1 week 1,5 kilo ben afgevallen omdat ik niks kon eten, ben nu 26 weken zwanger, contact gehad met vk en hoef me geen zorgen te maken. Ze adviseerde me wel om min urine te laten testen op ketonen, zijn die aanwezig kan dit evt wel schadelijk zijn voor het kindje. Kans hierop is echter zeer klein als je 0,7! Kilo bent afgevallen.
Dat vind ik anders omdat er dan een reden voor is. Maar die is er bij mij dus niet. En maak me nog niet echt zorgen maar meer benieuwd of t wel normaal is omdat er niets anders is als normaal. Gaat hard ineens want zoveel zat er nog niet aan :-D Weeg me ook altijd op hetzelfde tijdstip. Weet dat t anders veel scheelt dus altijd in de ochtend in t weekend, naakt een na t plassen. Dus t is echt weg en niet een keer goed naar t toilet. Vind t gek omdat de kleine nu juist in een rap tempo groeit. Wel lekker hoor. Als ik zo doorga ben ik na mijn bevalling bijna gelijk weer op gewicht haha.
0.7 kg is echt niets om je zorgen over te maken hoor. Je vochthuishouding is nu anders en zelfs bij nornale mensen is een schommeling van een kilo volkomen normaal. Je zal er nu meer op letten en meer betekenis aan geven nu je zwanger bent.
Haha vind t juist dan normaler dan nu. Omdat je nu in procope zwaarder zou moeten worden. Vroeger kon ik zo 5 kg op en neer gaan in een week. Maar probeer te snappen hoe t komt. Zorgen maken doe ik niet. Vind t gewoon niet logisch.
ik ben in het begin 4 kilo afgevallen door de misselijkheid.. daarvan zaten er met 18 weken weer 2 kilo bij maar ben nu weer 2 kilo afgevallen omdat ik totaal geen eetlust heb en als ik toch naar binnen prop komt het er ook meteen weer uit. niet misselijk ofzo maar gewoon geen zin om te eten. probeer wel gezond te eten dus fruit en brood enzo. moet over 1,5 week weer naar de verloskundige en dan maar is vragen of het kwaad kan dat ik nog steeds niets ben aan gekomen vanaf start gewicht.
Haha misschien. Maar zij zal ook zeggen dat t vast geen kwaad kan. Misschien werken mijn darmen weer wat beter en ben ik een kerstkilo kwijt ofzo. Hou t gewoon in de gaten dat t niet in dit tempo blijft zakken. En dan loopt t vast wel los. En over 2,5 week weer naar de vk dus als t dan nog meer gezakt is dan kaart ik t zeker aan. Een vriendin van mij viel ook veel af door geen eetlust. In principe niet erg maar zij was binnen korte tijd 2 kg kwijt. De vk vond dit wel ernstig en ze moest aangekomen zijn de laatste keer anders zou ze streng onder controle gaan. Kon wel gevaar voor de baby opleveren namelijk. Gelukkig voor haar gaat t nu wat beter.
Ik ben tot nu toe in heel de zwangerschap nog maar 6 kg aangekomen, zelfs iets minder want heb me niet van maand 1 gewogen maar vanaf maand 2-3... En volgens de gyn perfect normaal, zelfs beter zegt ze (ben niet heel dik van mezelf, maar was wel niet mager). En baby meet 46cm op dit moment (32 weken) en weegt ongeveer 2266 gram. Dus geen kleintje met ondergewicht voor het aantal weken. Ik zou me niet zo druk maken, gewoon normaal eten (wat je kan) en gezond doen.
Ik ben ook net een jojo de ene week is er weer wat bij en dan weer wat eraf. Ik heb ook weinig trek en eet niet zoveel, maar ik heb ook net de 20wkn echo gehad en de kleine was goed gegroeid en liep keurig op schema. Ik maakte me daarvoor ook zorgen, maar nu niet meer. Hij eet me maar op als hij honger heeft , ik had toch 10 kilo teveel toen ik zwanger werd! Mijn vk heeft ook gezegd dat gewicht niet zo heel erg belangrijk is, dat ik me daar niet op moet blind staren, dus dat doe ik niet meer. Weeg wel ongeveer 1x per week en hou dat bij in m'n zwangerschapsdagboek, maar alleen om het bij te houden. Ben nu trouwens totaal 3 kilo bijgekomen op het startgewicht.