Koortslip

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lisanne123, Jan 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Hallo meiden ,

Mijn zoontje is vandaag precies 2 maandjes , wat gaat het hard zeg !!

Maar nu heeft mijn vriend (papa van me zoontje) gister ochtend een koortslip voelen opkomen . De dag daarvoor heeft hij hem nog uitgebreid gekust . Sinds gister gelijk van die plakkertjes gekocht voor op zijn lip . En een cremetje voor eronder .

Nu ben ik dus van plan 5 dagen bij me ouders te gaan slapen met me kleine uk , maar is dat wel realistische ?

De gevaren weet ik !
    Maar hoe besmettelijk is het nou eigenlijk .
    Als vl een mondkapje om doet en zijn handen wast kan hij hem dan gewoon pakken ? Ik wordt echt panische durf niet eens een deurklink aan te raken als vl het heeft aangeraakt .

Want als hij aan de deurklink komt en we zit perongeluk wat vocht aan zijn hand en ik zit er aan en daarna aan me zoontje kan ik hem toch ook besmetten ?

Draai ik door ?
    Overdrijf ik ?
    Wie heeft dit ook meegemaakt en kan me gerust stellen er ook zonder overleden of ziek kindje vanaf te zijn gekomen .

Ik weet dat mama's antistoffen mee kunnen geven tegen een koortslip maar ik heb het nog nooit gehad en me zoontje heeft dus ook geen antistoffen .

En wat kan mijn vriend nu wel en niet doen , flesjes uitkoken , luiertje verschonen , flesje geven ?

En kan hij ons zoontje al besmet hebben terwijl hij zijn koortslip pas de volgends ochtend op voelde komen ?

Hoop echt op antwoorden want ben zo langzamer hand gek aan het worden . Heb alle senarios al door me hoofd zien gaan .

Me zoontje is overdag vaak wakker en wil dan vastgehouden worden . Ik wil eigenlijk ook wel douche enzo , kan vl hem vasthouden ?

Alvast bedankt !

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,189
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kan me voorstellen dat je ongerust ben maar je moet niet doordraven.
    Je vriend heeft het blaasje afgeplakt en ik mag aannemen dat hij er niet aan gaat zitten peuteren.Als hij goed zijn handen wast en evt voordat hij jullie kindje pakt zijn handen nog even desinfecteerd met van die antibacteriele handgel dan zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.Het wondvocht is besmettelijk en als het jou geruststeld zou die evt een mondkapje kunnen gebruiken.
    Ik heb zelf geen ervaring met koortslippen maar kan me wel goed voorstellen dat je er ongerust over bent want zou ik ook zijn.

Succes meid.

3. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Je vriend kan gewoon alles met jullie zoontje doen hoor. Alleen niet kussen. Zolang je vriend niet aan zijn koortslip zit komt het wondvocht ook niet op zijn handen en dus niet op jullie zoontje.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik werk bij de huisarts en ons advies is altijd: goed je handen wassen voordat je je kindje pakt.
    absoluut niet kussen en koortsplek afplakken.
    dan valt het allemaal wel mee.
    je kindje krijgt ook antistoffen mee he bij de geboorte van de moeder, daardoor is hij ook extra beschermt hiertegen.

5. Katie04

Katie04 Actief lid

Feb 7, 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Ik kreeg 2 dagen voor dat ze me gingen inleiden zelf een koortslip, de eerste 3 dagen heb ik m'n manneke dus niet kunnen kussen, en verschrikkelijk vaak m'n handen gewassen. Verder geen problemen gehad.

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Ik kreeg 1 dag na de bevalling ook een koortslip, goed je handen wassen met desinfecterende gel constant en niet kussen. Hier verder ook geen problemen mee gehad maar ik snap je zorgen.

Share This Page