Dichte neus / neusspray tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rozanna, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nu 23 wk zwanger en vanaf een week of 12 heb ik 's nachts erg last van een dichte neus. Ik heb een tijdje 1x per neusgat de Otrivin voor Kinderen gebruikt voor het slapen gaan, maar mijn VK gaf aan dat het beter is deze niet te gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Zeker nu ook duidelijk is dat ik in verwachting ben van een kindje met een hartafwijking mijd ik het spul!!!

Ik gebruik nu al enkele weken een zoutoplossing, maar eerlijk gezegd helpt het weinig tot niet! Iedere nacht ben ik wel een paar keer 'aan de wandel' om mijn neus open te krijgen. Heel irritant...

Heb je misschien een tip voor mij? Zou het inderdaad te maken kunnen hebben met de zwangerschap, het veranderen van de slijmvliezen?

Alvast heel erg bedankt!!!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rozanna,

ik heb zelf, op advies van de huisarts en apotheek, in de 2e zwangerschap een medicinale neusspray 2 weken gebruikt, omdat ik ook echt geen lucht kreeg 's nachts. Soms heiligt het doel de middelen. Maar ik snap je ongerustheid, met name door de hartafwijking. Ik zou het eens overleggen met de arts van de prenatale diagnostiek waar je bent geweest voor de hartafwijking. Die zal het echt wel weten. Mijns inziens kan het voor even en in nood geen kwaad, maar ivm de hartafwijking zou ik het dus heel even navragen.
    Grootmoeders tips: stomen met eucalyptus, heet douchen voor je gaat slapen, vics onder je neus smeren.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina