Ik heb bij alle 2 mijn kindjes de bevallingen een koortslip gehad, echt enorme dingen hahaha. Gewoon niet zoenen, en veel je handen wassen. Dat was ook het advies van mijn kraamverzorgsters...
Hihi ja maar GEWOON😨😨 Tuurlijk ga ik ook echt niet doen, maar oooow wat moeilijk! 2 jaar proberen, 9 maanden zwanger en dan niet kussen hoe frustrerend!! Maar goed... tis niet anders!😕
Heb ook een artikel gelezen dat je kleintje de antistoffen heeft voor het virus wat je als moeder hebt. Maar vader of brusjes kunnen net een andere variant van het virus hebben, die wel schadelijk is. Maar dan is het nog ateeds slim om voorzichtig te doen. Heb ze ook regelmatig, maar tijdens de zwangerschap juist weer niet. Grapje. Wel veel minder. Laat het altijd opdrogen, werkt bij mij het snelste. Slechts 3 dagen last van. Vervolgens wel een weekje bloedkorsten omdat ik er aan blijf plukken. Met een kleintje is het wel slim om die pads te gebruiken en een mondkapje als je bang bent dat je het anders vergeet. Mondkapje is dus alleen om je er aan te herinneren dat je de koortslip hebt. Het virus kan dan in het kapje gaan zitten en zo alsnog de kleine besmetten, dus helemaal veilig is het op die manier ook niet
Och wat sneu voor zon klein ventje! Ik had het vanaf baby af aan zelf ook.. krentenbaard had ik.. ook herpus variant.. elke klasse foto sta ik net zon hele kin en mond vol plekken... pff ik vond het vreselijk... ook kreeg ik het op mijn armen en billen en benen. .. eigenijk overal... toen is het in de puberteit over gegaan naar een "gewone koortslip" nou daar ben ik dankbaar voor hahahh.. eerst 4 keer per jaar.. nu soms anderhalf jaar niks! Maar zodra ik rond bevallen kom dan is het er! Mijn zoontje is 2 en heeft nog nooit wat gehad gelukkig... nu in verwachting van de tweede.. ben benieuwd deze keer!!.. ik ben overigens imuun voor alle smeersels en toestanden.. het enige wat een beetje helpt is zon ped van compeed
Ik heb zelf ook last van koortslip Het advies wat ik meekreeg van mijn nicht (werk ziekenhuis met pramtuur babies) goed handen wassen en je koortslip afdekken met pads of eventuele mondkapjes. En die na elk gebruik weggooien En hoe moeilijk het ook is geen kusjes geven tijden de uitbraak. En visite die koortslip heeft laat hun eerst de hadden goed wassen en zorg dat ook hun koortslip is afgedekt voordat ze de baby vasthouden. Het is idd levensgevaarlijk voor een kleintje.
Maar als de koorstlip nou nog niet zichtbaar is? Mijn schoonmoeder heeft koortslip soms en mijn man nu ook. Mijn man snapt het risico maar ik ben zo bang dat mijn schoonmoeder me niet serieus gaat nemen als ik het tegen haar zeg. Mijn kindje is nog in mijn buik hoor, maar ben mijn dochtertje verloren dus ben toch extra extra extra oplettend met dit soort dingen. Schoonmoeder komt uit andere cultuur en ben bang dat ze het af gaat doen als onzin (hoewel ze me wel respecteert hoor).
Wat ik van onze kraamverzorgster heb gehoord is dat als je baby pasgeboren is en iemand met een koortslip in de buurt van de baby komt beter daarvan weg kan blijven. Je baby kan daar hersenvliesontsteking van krijgen! Als de baby geboren word en je heb nog steeds een koortslip zou ik even navragen wat je moet doen !!! Zag het "koortslip" hier staan dus dacht vertel het wel even! *oh ik zie dat jullie het er al over hebben* mensen met koortslippen laat ik niet nu op visite pas als het over is!
Mijn schoonmoeder en eigen ouders hebben ook wel eens een koortslip.. ik heb lichte smetvrees en ben als de dóód! Ze denken allemaal zo luchtig over een koortslip...
oh bah wat balen!!! nu hopen dat het gauw weg is voordat je kleintje is geboren. Ik heb wel eens gehoord dat als je bijvoorbeeld een partner hebt die nog NOOIT een koortslip heeft gehad, deze zijn eigen spuug erop laten smeren, omdat deze persoon dus wel de antistoffen heeft. Heb gehoord dat het ook daadwerkelijk geholpen heeft. t is een gekke tip, maar opzich het proberen wel waard denk ik dan succes het is wel ff flink balen.
I know... Het was voor mij ook verdomd moeilijk om dat smoeltje niet onder te kussen maar daarna dubbel en dwars ingehaald. Gewoon heb ik erbij gezegd omdat mondkappen en zo min mogelijk bij je baby zijn dus wat extreem is... Bij mij waren dus bij alle 2 de zwangerschappen een koortslip HET teken dat het op gang kwam! Hoop voor jou dat je niet zolang hoeft door te hobbelen
Ik heb trouwens al sinds jong al last van koortslip net zoals mijn vader en broer, mijn partner deed er 7 jaar over om het virus over te nemen, terwijl we wel altijd kusten als ik een koortslip had. Met een baby nooit zoenen uiteraard en handen wassen, maar zoals mondkappen etc vind ik wat overdreven.... Daar heb ik trouwens mijn kraamverzorgsters nooit over gehoord
Ik doop de laatste tijd sinds een tip van een kennis een paar x per dag een wattenstaafje in pure alcohol en die houd ik er even op. Doet geen pijn en hij droog veel sneller uit. Verder de behandeling met pads en zalf Binnen 2 dagen is hij uitgedroogd
Tijdens werk ook eens gedaan en nu waarschijnlijk ook als ik een koortslip krijg na de bevalling. Lekker veel van die tape er op. Dat ik er echt niet aan kan komen. Wel eerst pads natuurlijk. Kan er echt niet afblijven. En altijd van de zeep bij de hand hebben. Die je zonder water kunt gebruiken en flink naar alcohol ruiken.
Ik voel een koortslip vaak een paar dagen van te voren aankomen soort irritante tinteling. Dan begin ik al met smeren. Maar of ik het dan voor ben weet ik niet. Iedereen krijgt het zelfde advies beetje dus die gewoon opvolgen meer kan je eigenlijk niet doen. Goed afdekken en je handen wassen. Zelfde met bezoek. En voel je er niet op je gemak bij dan laat je hun de kleine gewoon niet vasthouden en leg je het uit. Maar eerlijk een koortslip sucks en ik moet er altijd aan zitten plukken. Vervelende gewoonte hihi