Het onderwerp zegt het al. Ik wil graag weten hoe en of jullie hebben doorgewerkt tot het einde?! Ik heb vorige zwangerschap tot 36 weken gewerkt maar ben nu 20 weken en heb erg veel last van rug. Dus ik weet bijna zeker dat ik niet volledig kan blijven werken. En wat voor een werk doen jullie? Ik werk in de zorg (lichamelijk behoorlijk pittig).
Vorige zwangerschap tot de 36 weken doorgewerkt nu met 15 weken al veel last van buik, bekken en rug dus ik vraag het me nu ook af...
Ik heb gewerkt tot 10 weken (toen viel ik flauw, omdat ik al dagen alles uitkotste en niets meer binnenhield). Vervolgens vanwege HG uitgedroogd gelegen in het ziekenhuis. Daarna geprobeerd om weer te gaan werken, maar dit ging helemaal niet. Vervolgens volledig thuisgezeten gedurende de rest van mijn zwangerschap (wel nog wat gewerkt op mijn laptop, maar dat was arbeidtherapeutisch).
Ik werk in omgeving waar bepaalde stof hangt die schadelijk kan zijn voor foetus dus nu overgeplaatst naar andere afdeling waar die stof niet zou hangen. Worden metingen uitgevoerd deze week. Mochten die metingen ook positief zijn waar ik nu werk, moet ik verplicht heel de zwangerschap thuisblijven wat balen zou zijn maar ik reken er niet op dat er waarden gemeten worden. Ik hoop tot het allerlaatste te kunnen blijven werken.
Bij de vorige drie zwangerschappen gewerkt tot 34 weken. Nu werk ik officieel nog volledig maar geb. me voor het weekend wel ziek gemeld. Morgen teamleider bellen. Veel last van bekken, slecht lopen, staan, zitten en liggen hierdoor. Continu benauwd omdat de baby zo hoog ligt waardoor het zitten en staan ook niet uit te houden is.
Ik ben rond de 30 weken gestopt met werken omdat mijn contract niet werd verlengd. Toen in de ww, ziektewet (verlof) en nu werken met aanvullend ww.
Vanaf 6 weken jammer genoeg in de ziektewet wegens extreme misselijkheid en erg vroege bekkeninstabiliteit. Ik deed een paar uurtjes schoonmaakwerk en nu heb ik een schoonmaakster in huis omdat het niet lukt...
Bij Aiden volledig doorgewerkt. (32 uur) Bij Finley (16 uur) tot ongeveer 20 weken in de Ziektewet. Hyperemensis Gravidarum. Kon alleen maar in stilte liggen en overgeven. Werken was totaal geen optie.
Helaas vanaf week 16 tm 22 volledig in de ziektewet gezeten ivm operatie. Na week 22 weer aan het werk gegaan, maar wel heel rustig opbouwen. Vanaf week 34 moet ik met verlof omdat ik nog deels in de ziektewet zit. Dus nog maar 2 weken werken!
Tot 35 weken doorgewerkt (wat ook de planning was). Heb een kantoorfunctie maar zit wel dagelijks 2.5-3 uur in de auto. Heb aan het einde alleen aangegeven dat ik niet meer naar ver weg gelegen klanten zou gaan rijden (2 uur enkele reis zonder file...) dat trok ik niet meer. Verder heb ik me tijdens mijn zwangerschap ontzettend goed gevoelt, uiteraard de kwaaltjes die erbij horen (moe, bandenpijn, maagzuur, jeuk etc etc) maar uiteindelijk tijdens de zwangerschap maar 1 dagje ziektegemeld. Werkte toen 36 uur (4 om 5).
Gewoon doorgewerkt. Beide zwangerschappen. Werk in het hoger onderwijs en onderzoek en maak onregelmatige dagen van een uur of tien, twaalf inclusief reizen met het ov, vier dagen per week.
In de laatste zwangerschap ben ik rond de 3 maanden uitgevallen. Eerste zwangerschap tot ongeveer 20 weken doorgewerkt en daarna deels. Vanaf 30 weken volledig ziek thuis. De eerste keer vanwege veel harde buiken en verminderde groei baby. Tweede keer omdat mijn reuma zo erg opspeelde dat ik mezelf niet eens meer aan kon kleden, laat staan dat ik fatsoenlijk kon lopen of voor m'n dochter kon zorgen. Werken ging echt niet helaas.
Met 20 weken gestopt met werken. Bloedarmoede en moeite met staan. Maar vooral omdat het beleid is dat er geen werk is voor zwangeren. Uitzendbureau voor de horeca en ze kunnen de omstandigheden niet garanderen.
Bij eerste tot 36 weken doorgewerkt.. Bij 2de tot 28 weken, toen werd ik opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging... kindje met 32 weken geboren... En bij laatste tot 18 weken, toen moeten stoppen ivm hoge bloeddruk em groeiachterstand kindje... geboren met 36 weken