koortslip

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wendy blesing, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik weet niet zeker of ik een koortslip heb, heb het verder nog nooit gehad in mijn leven. Maar wat zijn precies de symptomen? Want ik heb al weken lang last van droge lippen. Nu zit er een klein rood plekje. Geen blaasjes ofzo. Vraag me af of het nu gewoon droog is, of een koortslip.

Ik kan natuurlijk elk moment bevallen, dus heb voor de zekerheid maar van die compeed dingen eigen merk gekocht.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik was 18 ofzo toen ik de eerste kreeg..
    meestal komen ze bij mij heel snel opzetten.
    heb er nu 3 die aan het genezen zijn :(
    maar soms is het ook zo dat het begint met een klein plekje dat een beetje branderig voelt en de volgende dag is het duidelijk dat het een koortslip wordt.
    als je vermoedt dat het een koortslip wordt kun je er ook (ik weet het heel vies) oorsmeer op doen.
    vaak komt het dan niet tot een uitbraak.
    en droge lippen lekker insmeren met een balsem

3. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb dat rode plekje al een aantal dagen.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Insmeren met vaseline. Wellicht is het gewoon droge huid.
    Zodra er een bultje op komt, gaan smeren met tandpasta of die compees pad er op. Vooral vanaf blijven, want bij openkrabben, spreid het zich verder uit. Ook als het plekje gaat jeuken en je ziet nog geen bultjes, afblijven en plakken!

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
  6. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm denk dan toch niet dat het een koortslip is, Heb namelijk wel vaker een periode met droge lippen en velletjes. Nu dus weer. En dat ene plekje is al aantal dagen droog en rood, maar geen blaasjes. Het jeukt niet en het brandt niet. Heeft het ook niet gedaan. Me lippen branden wel soms als het te droog wordt. Dan smeer ik labello en is t over.

Ook heb ik t voordat ik eraan dacht, dat het misschien een koortslip kon zijn, het aangeraakt en erna niet altijd meteen me handen gwassen. Dus dan zou ik het denk ik ook wel op andere plekken moeten krijgen. Me man heb ik ook gekust, die heeft niks op dit moment.

Ben gwn nu heel voorzichtig omdat ik natuurlijk elk moment kan bevallen. Stel het begint vandaag, dan plak ik het voor de zekerheid wel af.

Bedankt voor de link. Deze was duidelijk

7. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb regelmatig een koortslip helaas. Heb dit al zolang ik t me kan herinniren.

In het begin voelt t als een tintelent plekje. Volgende dag duidelijk een verdikking wat een blaasje wordt. Bij mij werkt helaat niets meer. Het enige wat ik doe is balsem smeren zodat t geen korstje kan worden en gaat scheuren zodra ik lach ofzo.. :( Genezing duurt miss wat langer maar beter dat dan steeds bang zijn dat de boel scheurt
    .

Deel Deze Pagina