Pijnlijke Stuit

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Happymichelle, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymichelle

12 aug 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ruim een jaar geleden ben ik bevallen van een mooi lief meisje.
    Alleen sinds die tijd kan ik niet lang op mijn billen zitten.
    Ik krijg zo een pijn aan mijn stuit dat opstaan ontzettend veel pijn doet. dit met name bij harde zit gedeeltes.
    mijn dochtertje is 13 januari 1 jaar geworden maar ik heb nog steeds ontzettend veel last.
    Wie heeft hier ervaring mee en hoe is er toen gehandeld?
    Ik heb een zittend beroep en wordt gewoon gek van de pijn.:(

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Volgens mij kun je hiervoor naar een fysiotherapeut (bekkenbodem). De behandeling schijnt wat minder prettig te zijn (rectaal), maar het zou wel resultaat hebben. Een manueel therapeut kan een stuitje eventueel rechtzetten....tenminste, dacht ik...

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb bij de bevalling van mijn oudtse mijn stuit gekneusd. Ook zo lang last gehad. Ik heb behandleing bij osteopaat gehad dit hielp enorm. Later nog eens bij een chiropractor geweest en dit hielp ook goed. Ben er nooit helemaal vanaf gekomen, maar ik heb ook fibromyalgie en inmiddels nog een baby gekregen ;)

4. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Hier ook nog steeds last van m'n stuitje. Na m'n oudste fysio gehad, maar helemaal weg is het nooit gegaan. Ik heb het na (lang) zitten, fietsen, zitten op een verkeerde stoel/krukje. Zeer pijnlijk :( geen tips helaas maar wel herkenning.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik ben 4 weken geleden bevallen en had ook veel pijn aan mijn stuitje. Ik liep al bij een bekkenfysio en zij heeft afgelopen maandag m'n stuitje rechtgezet. Een hele simpele handeling. Ze drukt haar vinger op de onderkant van m'n stuitje (gewoon over ondergoed heen, met handschoen aan) en ik moest m'n armen kruisen voor m'n lichaam. Ze trok wat aan m'n rug en dat was het.
    En wat een verademing direct zeg, de pijn was gewoon direct weg.
    Kon er wel veel spierpijn van krijgen, maar daar heb ik weinig last van.

Ik zou dus gauw contact zoeken met een bekkenfysiotherapeut.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik had dat ook na mijn eerste bevalling, deed pijn! Kon niet te lang zitten enzo. Na de tweede bevalling was het weg en niet meer terug gekomen. Geen idee hoe dat kan..

7. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ik ben in mei bevallen en heb sinds september ook een spierpijn gevoel in stuitje , voornamelijk aan 1 kant. Bij lang zitten en opstaan. Laatste tijd ook spierpijn gevoel in mijn billen. Foto gemaakt en daar was niks op te zien dus binnenkort naar de fysio

8. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat laatste weken van de zs, pijn in stuit vooral bij opstaan deed het zo een pijn.

Na enkele maanden na de geboorte is het vanzelf verdwenen, heel soms als ik heel lang zit op een harde ondergrond dan voel ik het een beetje als ik opsta

Deel Deze Pagina