Hallo allemaal Heb gewoon even peptalk en wat tips nodig. Zoontje is nu ruim 9 maanden en heb nu zelf weer voor de eerste keer koortslip gekregen. Toen ik gisteren het 1e bultje voelde meteen toen ik thuiskwam pleister geplakt. Maar vind het zo eng. Ben zo bang dat ik de kleine besmet en dat er een hersenvliesontsteking komt. Was zo vaak me handen waar mogelijk. Kus hem niet geef wel aai over zijn bol. Eten doe ik ook niet in stukjes bijten. Dus Let echt wel op. Maar iemand misschien nog meer tips waar ik op moet Letten?
zolang je er netjes je pleister op plakt en op tijd vervangt en vaak je handen wast kan er weinig gebeuren hoor. ik heb er al meerdere gehad sinds dl 8 maanden geleden geboren is en op 1 schrikmoment na (geen stickertje er op en slaat er natuurlijk net tegenaan met haar vuistje) is er niks aan de hand. mijn oudste van 9 heeft al heel wat koortslippen van mij gezien en heeft ook nog nooit wat gehad.
Hoi hoi, Gewoon vaak je handen wassen en helaas even geen kusjes geven. Dan hoef je je verder geen zorgen te maken hoor. Ik heb 7 kinderen, de oudste 16 jaar en de jongste 7 maanden. Ik heb al heel wat koortslippen gehad, maar geen van de kinderen tot nog toe besmet. Ik heb nu ook een koortslip. Als ik een koortslip heb heb ik met de maaltijd dubbel bestek liggen. Een set voor mijzelf om te eten en een set voor het klaarmaken van de boterhammen ed van de kinderen. Mijn zoontje van 4 eet ook graag van mijn boterham mee, dat mag nu ook niet. Ik zeg altijd tegen de kinderen dat dat niet mag omdat ze anders ook een zere mond krijgen. Dat snappen ze goed. (met 9 maanden nog niet hoor, maar als ze wat groter zijn echt wel.) Een van de kinderen was 2 weken toen ik een koortslip kreeg:x
Ik had een koortslip in mijn kraambed. Pleister plakken. Goed je handen wassen en niet kussen en het zelfde bestek gebruiken. Dat is genoeg. Mocht je twijfelen of je zoontje besmet is omdat je een plekje ziet, dan contact opnemen met je huisarts.