Bij ons op de bovenverdieping is het met dit warme weer heel snel warm en benauwd, oud huis. Overdag loopt de temp in de babykamer nu op tot 26, 27 graden. 'S nachts ligt onze dochter (5 mnd) nog bij ons op de kamer en komt de temp niet onder de 24 graden. Ze slaapt door dit weer ook moeilijker, wordt sneller wakker. Overdag slaapt ze alleen in romper met lakentje over zich heen. 'S nachts in romper met lange mouw en dun zomerslaapzakje. Meestal doe ik er nog een lakentje tot haar middel overheen, zodat ze wat minder woelt. Maar ik blijf het zo lastig vinden, te warm te koud??? Ik voel regelmatig haar nekje, maar kan soms niet beoordelen of dat die nou koel voelt door klamheid van het zweet of dat ze het weer frisjes heeft. Hoe doen jullie dit en wat dragen jullie kindjes 's nachts?
Ik vind t veel! Hier in elk geval korte mouwen en alleen zomerslaapzak. Nu zelfs alleen in luier en zomerslaapzak, maar ze heeft koorts
Nou in een romper met lange mouwen en een slaapzak zal ze het echt niet koud hebben.. Probeer het gewoon met korte mouwe , als ze het koud heeft dan merk je dat wel hoor
Hier heeft ze geslapen jn een romper met korte mouw en hydrofiel slaapzak. Halverwege de nacht voelde ze wat koud. Toen ipv slaapzak een pyjama met lange mouwen aan gedaan.
Hier romper zonder mouw en zomerslaapzak zonder mouw. Vannacht zelfs alleen de slaapzak,zo warm dat het was.
Hier slaapt zoon (bijna 3 maanden) in een pakje met korte mouw en korte pijp, geen romper nu, een zomer slaapzak met mouwen en een lakentje. Het is 23-24 graden op onze kamer. Heb niet het idee dat hij het warm heeft.
Hier wordt het ook zo warm. Om 19uur naar bed, toen was het 27 graden. We hebben hem alleen in een rompertje met korte mouwen aan in bed gelegd. En een lakentje, maar daar wurmt hij zich uit. Om 23uur heb ik hem weer gevoed en een slaapzakje aangedaan omdat het 's nachts afkoelt.
Hier dezelfde temperatuur boven! Mijn zoontje ligt dan in een mouwloze romper in een heel dun slaapzakje (lakenstof). We hebben het hier ook wel 30 graden gehad boven, mijn dochter sliep dan in alleen een rompertje. Sommige kindjes kunnen niet slapen zonder slaapzak, dan kan je ook nog in de luier in de slaapzak leggen. Maar een lakentje erbij hoeft echt niet hoor. Als ze het koud hebben worden ze vaak wel wakker. Te warm is meer gevaarlijk maarja met dit weer is het gauw warm, dus niet teveel aantrekken/overdoen. Ik zou zeggen hooguit romper korte mouw en dun slaapzakje.
Mijn dochtertje heeft een rompertje met korte mouwen, een t-shirt en een zomerslaapzak aan en ook nog een dun dekentje over haar beentjes omdat ze anders niet slaapt en nog voelt ze fris aan. Mijn zoontje een luier en een zomerslaapzak en hij heeft het dan nog warm. Zonder slaapzak slaapt hij niet. Dus ligt een beetje aan je kindje.
Zou eigenlijk een zomerpyjama zonder romper en slaapzak ' s nachts ook gaan? Ik heb zo leuke zomerpyjamakes, maar weet niet wanneer ik ze kan gebruiken aangezien ze meestal in haar romper slaapt als 't warm is
Hier een romper zonder mouw of korte mouw, een t-shirt en een dunne slaapzak zonder mouwen. Maar het gebeurt ook nog wel eens dat ze de slaapzak uit doet. Ik weer niet of ze dat iedere nacht doet. @Rainbow Je kunt het proberen, maar zelf vind ik zonder romper niet prettig. De luier blijft dan toch minder goed zitten en mijn dochter gaat er aan trekken.
Als het 26 graden of warmer is, slaapt ze alleen in een romper. Nu is het bijv 24 graden op haar kamer en heb haar een romper zonder mouwen, pyjama zonder mouwen en korte pijpjes en een dunne slaapzak aan (ook zonder mouw).
Hier is het 24 graden op der slaapkamer; Ze slaapt in een pyjamashirt zonder mouwen, romper met spaghettibandjes en een zomerslaapzak zonder mouwen. Ze kan niet slapen zonder slaapzak Als het echt klam aanvoelt in der kamer slaapt ze in romper zonder mouwen en der slaapzak