Slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edr89, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Hoe weet je wanneer je baby van 3 naar 2 slaapjes gaat/kan? Hoe doen jullie dat qua slaaptijden?

Het 2e slaapje is hier sinds een paar dagen maar 45 minuten (normaal slaapt ze 3x 1.5 uur), het 3e slaapje was gisteren (daardoor? Te moe?) wel gepaard met regelmatig huilen terwijl ze dat echt nooit doet.

Ik twijfel of ze korter slaapt omdat ze toe is aan 2 slaapjes (ze is 6.5 maand) of dat ze toch weer wat meer last heeft van haar reflux.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Hier ging dat eigenlijk vanzelf.
    Altijd bij de eerste vermoeidheidssignalen op bed gelegd. En die slaapjes werden steeds iets later waardoor er op een gegeven moment maar 2 en twee maand later maar 1 slaapje overbleef.
    Ik had hier vanaf 6,5 maand pas een soort van ritme met 3 slaapjes, met 7,5 maand 2 slaapjes en met 9,5 maand 1 slaapje.

Edr89 vindt dit leuk.
  3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier zijn het er nog steeds 3 en ze is vandaag 8 maanden. Hoop dat dit voorlopig nog even blijft eigenlijk ;)

Maar vaak regelt het zichzelf en merk je gauw genoeg dat ze een slaapje laten vallen.

Edr89 vindt dit leuk.
  4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dat regelt zich vanzelf. Hier een van 19 maanden die nog altijd 2x slaapt!
    Hij kan het `s morgens echt niet langer wakker houden dan tot 10.30, hooguit. Leg ik hem om 8.30 al op bed heeft hij het nog liever en dan slaapt hij zo 3 uur :eek:
    Rond de klok van 13 uur is hij dan ongeveer wakker. ML is pas na 19 uur thuis dus van 13 tot dan na het avondeten is nog te lang. Dan leg ik hem rond 16 uur nog even op bed voor een uur of anderhalf.

Eten we vroeg dan blijft het bij dat ene slaapje in de ochtend.

Edr89 vindt dit leuk.
  5. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het moeilijk om te zien, omdat mijn dochter al een aantal weken geen signalen laat zien voor honger en slaap. Ik ken de signalen en let echt goed op. Voorheen deed ze het altijd wel en deed ik alles op haar verzoek, daar ben ik ook echt voor. Maar daarom nu maar puur op de klok. Ze is lief, rustig, ligt lekker te spelen en kijken, huilt/jengelt niet, wrijft niet in ogen, geen rode ogen, wordt niet drukker/rustiger, enz. Maar als ik haar in haar slaapzak leg, dan ineens wrijft ze en krijgt ze rode ogen dus ze is wel moe.
    En bijv. met eten: laatst moest ze een aantal onderzoeken in het ziekenhuis en had ze daardoor noodgedwongen 5,5u geen fles gedronken (ik had alles bij me maar het lukte gewoon niet). Was gewoon nog rustig en vrolijk. Toen ik de fles gaf, slokte ze hem in een paar min. helemaal leeg dus had wel honger.
    Ook de oppassers en mijn man zien geen signalen.
    Ik denk dat ik haar dan maar gewoon volgens het gebruikelijke ritme in bed leg en maar zie hoe het gaat..

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik weet al niet meer goed hoe dat met mijn dochters ging eigenlijk. Mijn zoontje zit nu nog op 3 slaapjes. Hij ligt er net weer in (15 uur eruit gehaald). Ik laat hem gewoon aangeven wanneer hij het genoeg vind (eerder op de dag houd ik wel 2 uur wakker aan tenzij hij eerder zelf aangeeft het zat te zijn). Hij hield het eerst tot 16.30 vol en inmiddels al tot 17 uur. Als hij het tot ca 18 uur vol gaat houden dan ga ik kijken of ik het slaapje helemaal weg kan laten (19 uur laatste fles). De andere twee slaapjes blijven dan gewoon ongeveer hetzelfde.

Edr89 vindt dit leuk.
  7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mijn dochter heb ik het 3 slaapje weggelaten toen ze om 19:00 uur moeilijker in slaap viel.

De andere slaapjes schoof ik iets op zodat der 2e slaapje tot ongeveer 16:00 uur was. Dan hield ze het goed vol tot 19:00 uur

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Ik denk dat het ook wel verschilt hoe laat je kindje sochtends wakker is. Ik lees soms dat kindjes om half 9 alweer naar bed gaan, dan werd die van mij pas wakker, dus tja, dan is het ook al veel makkelijker om dat eerste slaapje te laten vallen.

Deel Deze Pagina