Ik kan het ook aan de VK vragen, maar ga er volgende week toch heen, was even nieuwsgierig naar jullie reacties. Ik ben in het ziekenhuis bevallen van mijn zoontje, omdat het niet vlotte met de ontsluiting. Het ging in 't ziekenhuis ineens heel hard. Maar goed, ze zagen dat mijn zoontje een flinkerdje was (9 pond) en hij moest al snel mee voor de suikercontrole. Ik weet dus niet hoe ze dat in 't ziekenhuis doen, want de communicatie was na de geboorte van mijn zoontje voor mij zeer slecht gegaan (bevalling daarbij ging best, maar ik werd gehecht, niet eens op de hoogte echt gesteld en flink geschreeuwd). Mijn zoontje is 3 / 4 x op suiker gecontroleerd voordat we naar huis mochten met zijn drietjes. Nou is mijn vraag, ik ben dus weer zwanger van de tweede, kans is dat deze ook groot wordt, of nog groter (maar hoeft niet perse) en natuurlijk kan ik degene ook wel weer uitpersen, maar hoe zit het met suiker ? Mijn suiker wordt ook in de gaten gehouden, is tot nu en tot steeds goed gebleven en ik word qua echo's ook in de gaten gehouden, zo krijg ik morgen een 30 weken echo en met 36 weken ook weer eentje. Maar mijn brandende vraag is dus : als je thuis bevalt, kan de VK dan ook meteen de suiker controleren etc van deze tweede ? Want ik weet dus niet hoe ze dat met baby's doen, wil graag gewoon als het kan thuis bevallen. Wie weet ? Bedankt alvast
De verloskundige zal jezelf controleren op suiker. Als blijkt dat je zwangerschapsdiabetes hebt zul je in het ziekenhuis moeten bevallen. Is dit niet het geval en je bevalt thuis dan controleert de verloskundige thuis volgens mij niet de bloedsuikers van de kleine. Mijn inziens doen ze dat alleen in het ziekenhuis. Kwebbel
Ja op de suiker wordt ik al gecontroleerd via de VK. Dat weet ik wel, vroeg me puur af hoe ze dat met een pasgeborene doen als deze dus geboren wordt. Omdat dus bij mijn eerste wel op de suiker gecontroleerd wordt toen ze zagen dat die best zwaar was. Daarom was ik even nieuwsgierig...