Hoi Tijdens de 20 weken echo hebben we aangegeven dat we niet wilden weten wat het geslacht van de a.s. baby is. Op het verslagformulier voor de verloskundige (en op de kopie voor mij) stond echter na 'Ledematen' normaal, het kopje 'Genitialien' met erachter: normale vrouwelijke genitialien. Het volgende kopje is dan: 'Conclusies' Diagnose: er werden geen afwijkingen gezien. Gelukkig was de echo dus goed. We vonden het wel heel erg balen dat dit op het echoformulier was gezet, terwijl we het geslacht duidelijk niet wilden weten. De verloskundige zou hierover wel een klacht sturen naar het echobureau, maar verder vond ik het wel prima, niks meer aan te doen. Heb me er dus bij neergelegd en maar flink wat rose spulletjes aangeschaft. Nou vertelde ik het verhaal op het forum hier, en uit enkele reacties begrijp ik dat dit niet over de genitalien van de baby gaat, maar over de mijne: of alles wel goed is -de placenta niet voor de itgang ligt- en de baby gewoon via de normale weg geboren kan worden. Begin nu toch te twijfelen.. hoe wordt het bedoeld? Betekent dit misschien dat het toch geen meisje word? Groetjes
hoi, er wordt bedoeld de gelsachtsorganen van de baby. Naar jouw geslachtsorganen wordt niet gekeken. Wel naar de plek waar de placenta ligt. Je krijgt dus inderdaad een meisje, en het is inderdaad niet erg netjes dat ze dat er zo op hebben gezet terwijl je het niet wilde weten.... Maar je pakt het goed op gelukkig! Mirjam