Koortslipcreme

Discussie in 'Gezondheid' gestart door missX, 15 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    weet iemand of je koortslipcreme mag gebruiken tijdens je zwangerschap? Heb al even gegoogled maar kom steeds tegenstrijdige antwoorden tegen....

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Staat er niks over in de bijsluiter?

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zwangerschap/Lactatie
    Bij lokaal gebruik is het potentiële risico tijdens zwangerschap bij de mens waarschijnlijk gering. Aciclovir kan volgens voorschrift kortdurend worden gebruikt tijdens zwangerschap.

Aciclovir gaat na systemische toediening over in de moedermelk. Bij lokaal gebruik kan aciclovir volgens voorschrift worden gebruikt tijdens borstvoeding.

Aciclovir = Zovirax. Ik neem aan dat je dat wilt gebruiken ?

Bron: http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/A/aciclovir%20dermaal.asp

Ps. het helpt alleen als je het blaasje voelt komen en gelijk gaat smeren, als je al een blaasje hebt is het al te laat. Je zou dan iets met zink kunnen proberen zodat het blaasje eerder indroogd.

Beterschap !

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja ik weet dat het alleen helpt in het begin..ik heb er (helaas) al jaren last van vandaar...en eigelijk helpt Lysine nog het best vind ik, maar die capsules mag je dus niet slikken tijdens de zwangerschap.

Helaas ben ik alleen dus de bijsluiter kwijtgeraakt anders had ik het inderdaad daar wel in opgezocht...ik heb trouwens de koortslipcreme van het Kruidvat (eigenmerk)...weet niet of er nog een verschil in verschillende merken zit, maar anders vraag ik het morgen nog wel eens voor de zekerheid aan mijn VK of HA.

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi miss x,

ik heb toevallig afgelopen keer van mijn vk te horen gekregen dat ik de zovirax in huis moest hebben ivm evt opkomen van koortslip. dit moeten we zoveel mogelijk voorkomen omdat dit wel kwaad kan voor de pasgeboren baby. hij/zij kan hier erg ziek van worden. zij gaf ook aan dat er verschillende dingen de ronde gaan maar dat wanneer een pasgeboren baby deze bacterie/virus krijgt de baby een dubbele dosis krijgt toegedient dussss.... :rolleyes: . dit is wat zij zei, hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee.

gr saskia

6. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb ook vaak last van een koortslip. Als je nu een koortslip hebt is het voordeel dat jij je ongeboren kindje nu al antistoffen meegeeft. Tijdens de zwangerschap is het beter om geen Zovirax te gebruiken. Een koortslip duurt meestal een week, je kunt beter proberen er af te blijven en wachten tot het voorbij is. Het is helaas niet anders. Mijn ervaring is trouwens dat het met Zovirax ook een week duurt, dus of het nou echt helpt? Als je kindje er is kan een koortslip heel gevaarlijk zijn. Het kan er een virale hersenvliesontsteking van krijgen.
    Bekijk deze folder maar eens:
    http://www.meningitis-stichting.nl/info ... ngitis.pdf

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je zou ook eventueel wat tandpasta erop kunnen doen. Drogen de blaasjes ook van in.

Kwebbel

8. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik heb ook een gigantische koortslip sinds tijden gekregen. Mijn weerstand is op het moment ook slecht, eet minder goed door misselijkheid... Waar ik me dan weer zorgen over maak: kan je eerder een miskraam krijgen door dit koorts lip-virus?

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb niks van dat spul gebruikt, als ik koortsuitslag had, depte ik met echina fors.

10. 90210

90210 Lid

24 okt 2006
    14
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Tolbert
    Voordat ik zwanger raakte had ik mijn laatste koortslip. Ik ben toen net die dag geholpen aan mijn ogen (lensimplantatie) en daar moest ik heel voorzichtig mee zijn in combinatie met die koortslip dus.

Ik heb van die patches gehaald, dat was toen net nieuw (afgelopen mei) en die werken echt geweldig! ze zijn wel prijzig (+/- €10) maar hierdoor sluit je de hele koortsblaar af en is het veel hygiënischer en ik was er ook veel sneller vanaf. :D

Deel Deze Pagina