Ik maak me even zorgen. 2 weken geleden (na de eisprong) flink lopen stappen en een paar wijntjes op. Nu las ik hierboven dat vooral in de 1e paar maanden alcohol je kindje kan vergiftigen. Kunnen jullie hier meer over vertellen? Zou ik nu mijn kindje vergiftigd hebben ? Of had ik dan nu al een miskraam moeten hebben/geen positieve test kunnen hebben? Alvast bedankt meiden. X Neia
de eerste weken is het niet erg omdat het dan zich zelf nog voed en geen alcohol bij je vruchtje komt.
In de eerste vier weken kan het helemal geen kwaad als je gedronken hebt. Je kunt dan nog niet weten dat je zwanger bent, dus de natuur zorgt dat je kindje niets schadelijks kan gebeuren in die eerste periode. Als je nu gewoon de alcohol en natuurlijk alle andere dingen die nu niet meer mogen laat staan dan is er niets aan de hand! Marian
Slingding (haha leuke naam) en Marian super bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ben nu zoooooooooooooo opgelucht. Ik heb net al een lijst op internet opgezocht wat ik beter niet kan eten, en wat juist gezond is. Dus daar ga ik me vanaf nu aan houden! Super bedankt! X Neia
ik heb ook wat wijntjes op hoor toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, maar gelukkig heeft inderdaad de natuur het heel mooi geregeld dat je kleintje de eerste paar weken veilig is, mooi eigenlijk succes met je zwangerschap
Ik heb achteraf me rond de 4 weken nog aardig vol gegoten, was echt goed aangeschoten en had al lang niet meer zo veel gedronken. Heb een lange en onregelmatige cyclus, dus ik dacht dat mijn eisprong zelfs nog moest komen. Tja bleek later bij de echo van niet en dat ik dus 2 weken langer zwanger was dan ik dacht. Maar die eerste paar weken heeft het kindje nog eigen voedsel geloof ik en komt het bloed nog niet in contact. Wat het uiteindelijk heeft gedaan weet ik natuurlijk niet, maar tot nu toe is alles goed en groeit de kleine volgens het boekje. Dus het zal wel meevallen. En iemand die ik ken was er heilig van overtuigd ongesteld te gaan worden, ze voelde het aankomen en we hebben in de kroeg dus heerlijk genoten van de wijn. Bleek twee dagen later dat ze toch zwanger was. Dat is nu een heel gezond meisje van 2. Tja je kunt niet alles voorkomen toch. Of je moet echt niet meer drinken vanaf dat je er voor gaat, maar als het dan jaren duurt mage je al die tijd voor niets geen alcohol, filet americain etc meer. Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap en maak je er niet druk om. groetjes Jessicad
Ik heb ook een fles wijn leeggedronken en gerookt toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Mijn dochter is gezond ter wereld gekomen. De 1e weken is er nog geen uitwisseling tussen moeder en kind, het kindje leeft nog niet van de placenta maar van het vruchtzakje (als ik het me goed herinner)
Ja dat dacht ik nou ook Jessica. De eerste 2 rondes heb ik niks gedronken etc, daarna dacht ik; als het nu nog een jaar duurt kan ik zolang niet drinken en al dat lekkers eten. Maarja ik ben nu wel gerustgesteld. Ik geniet volop. Jullie ook veel plezier en succes met jullie zwangerschap. X Neia
ik had vakantie, nou dan weet je het wel, gezellig... ik wist ook niet dat ik zwanger was, gelukkig kan het geen kwaad. groetjes susanne