Mag dit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door brabbel1988, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    De standaard dingen weet ik wel, zoals geen filet, rood vlees, alcohol, roken enz enz.
    Maar, mag ik nu ik zwanger ben:

Tonijnsalade? (van de Johma bijvoorbeeld)
    Ei met heel dooier, wit wel goed doorbakken?
    Huzarensalade?
    Deze 3 twijfel ik echt over. :)

Kom aub niet aan met: "vroeger aten ze ook alles", of "ik heb filet op tijdens mn zwangerschap, en mn kind is ook gezond geboren."
    Want daar ga ik niet op in.....

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tonijnsalade en huzarensalade uit een bak in de winkel (dus johma etc) mag zeker. Ei met zachte dooier mag wel, maar net als normaal kun je er (in een zeldzaam geval) salmonella van krijgen wat erg naar is voor jezelf maar niet voor de baby.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mijn weten mag je het alledrie.. Maar pin me er niet op vast, zelf was ik niet heel strikt met de richtlijnen. Volgde veel wel op, maar volgens mij echt niet alles.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

helemaal juist.

In een verpakking die je langer dan 2 dagen kan bewaren zitten geen 'verse' ei producten (gepasteuriseerd wel). Die kan je rustig eten.
    Het voedingcentrum raadt af om niet gestolde eieren (rauw) te eten ivm salmonella. Salmonella is erg vervelend als je het krijgt. Hoewel niet schadelijk voor het ongeboren kind kan je als mama daar wel heel ziek van worden. De kans is trouwens wel heeeeeeeeeeeeeel klein.

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Alle 3 de dingen die je noemt mag je eten. Alleen verse tonijn (en andere rauwe vis zoals zalm) uit een vacuumverpakking mag niet. Door die verpakking kan er een bepaalde bacterie inzitten die niet goed is voor je.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brabbel@ Lieverd ik kan er niet veel over vinden maar mis dat je hier wat aan hebt.
    En staat het ook niet in de links die ik hier in het gezondheid deel al vaker heb geplaatst?
    Bij het topic welke kazen wel niet mogen .

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lekker eten hoor.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee iedereen bedankt voor de antwoorden!
    Opeens slaat de twijfel toe als ik in de winkel sta....
    Ik ben blij dat ik dit allemaal nog mag eten, juist huzarensalade en tonijnsalade zijn op t moment favoriet! :D
    BEDANKT allemaal!!!

Deel Deze Pagina