peuterspeelzaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanEL, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik had vanmorgen een kijkafspraak bij een peuterspeelzaal bij ons om de hoek.
    Nu wil ik mijn dochter in laten schrijven en dat ga ik ook doen.

Maar nu vraag ik mij af hoe het zit met toeslagen. Heb je hier recht op als je kind naar de peuterspeelzaal gaat of is dat alleen met kinderopvang?

Zo ja, hoe heet die toeslag? Moet ik het zelf aanvragen of gaat dat automatisch?

Is mijn eerste kindje dus ik weet niet precies hoe het allemaal werkt.

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Waren dit niet handige vragen om te stellen bij de peuterspeelzaal? ;) Ik zou eens kijken op toeslagen.nl of de belastingtelefoon bellen.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    peuterspeelzaal krijgen wij geen toeslagen voor. Volgens mij niemand. Maar ik kan het compleet mis hebben.
    Wat gaat heg bij jullie kosten? Hier is het namelijk maar 30 Euro per maand. Dus dat vind ik prima te doen

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wisselt, soms valt de peuterspeelzaal onder een kinderdagverblijf, dan krijg je dus wel toeslag. Meestal staat dit ook bv wel op de website van de peuterspeelzaal, of anders gewoon even informeren bij de peuterspeelzaal zelf! Hier valt het niet onder een kinderdagverblijf en krijgen we dus geen toeslag, maar de eigen bijdrage is ook erg laag voor 4 dagdelen per week, veel lager dan de kosten voor bijvoorbeeld een kinderdagverblijf.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Verschilt per gemeente.
    Staat op de site van gemeente. In Den Haag is er flinke toeslag voor

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    jaa idd moet je bij de gemeente navragen. vaak ligt het aan je inkomen namelijk!

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    is inderdaad gemeenteafhankelijk. meestal is er een inkomensafhankelijke toeslag. meestal kom je wel op de tabel via de website van de peuterspeelzaal.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier valt de peuterspeelzaal onder de regeling kinderdagverblijf.

Hier betalen we dus omdat we 1 inkomen hebben en ik niet werk niets terug van de belastingdienst. We betalen voor 2 dagdelen een keer 2 en 1 keer 2,5 uur in de week. Vanaf 2014 137 euro.

9. MamavanEL

Hier valt de peuterspeelzaal ook onder het kinderdagverblijf.
    Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan om het daar te vragen :) ik kwam er thuis achter.
    Volgens Kober zouden wij rond de 60 euro gaan betalen gezien ons inkomen. Dit zijn dat 2 dagdelen voor 1 kind per week en dit is op basis van belastingteruggaaf maar dat moet ik nog uitzoeken.

10. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

137,- per maand 😳?!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook 130 pm!!

Daarom gaat hij (nog) niet.... Duurrrr

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja in de maand.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier valt het per 1 januari ook onder kinderopvang, wordt dan bruto 150 per maand. Krijgen wel kinderopvangtoeslag. Voor ouders die geen of 1 inkomen hebben zijn er gesubsidieerde plaatsen. Tweeverdieners dus kinderopvang.

14. MamavanEL

Hier beiden een baan en Eleny gaat straks naar de PSZ die onder een dagopvang valt.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter gaat per april naar de peuterspeelzaal en zij is helemaal gratis omdat ik minimum inkomen heb.
    Mensen die onder een belaald bedrag vallen mogen hun kindjes gratis spelen :)
    Ze gaat dan 4 dgn pw en dat is 16 keer per maand gratis spelen :)

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Maar je moet toch van beide ouders het loon doorgeven. Of zijn jullie niet meer bij elkaar?

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn vriend en ik wonen apart.
    We hebben wel een relatie.

Hij heeft een koophuis en ik me eigen huurhuis.
    Hij slaapt het weekend hier of ik bij hem met de kids.
    Pas als zijn koopwoning weg is gaan we samen kijken voor een andere huis waar we als gezin in kunnen wonen.
    Ik heb een 4 kamrr woning en hij een 3 kamer woning.
    Woningbouw doet moeilijk als je met zijn 5en in een 4 kamerwoning woont.

18. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Jeetje zeg.!
    Wij wonen in Utrecht centrum en betalen voor 2 dagdelen per week, 43,50 per maand. We hebben ons inkomen moeten opgeven bij inschrijving en we verdienen net iets boven modaal.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier betaalt iedereen hetzelfde, ongeacht je inkomen. Hier valt hij niet onder een kdv. Voor mijn zoontje betaalde ik een jaar geleden toen ie dus nog niet op school zat, zo'n 80 euro per maand, voor 2 dagdelen van 08.30 tot 12.00

Deel Deze Pagina