Zeehonden hoestje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esmaralda, Dec 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Mijn zoontje van bijna 1 jaar is al een tijdje flink verkouden. Hij heeft een enorme snot en loopneus en niest zich suf.
    Hij heeft sinds vanochtend ook een blaffend hoestje erbij. Maar als hij huilt en weer inademt hoor je dit geluid ook.
    Nu wilde ik de dokter bellen voor advies, maar die is gesloten vandaag en morgen.
    Mijn zoontje is voor de rest wel fit en is vrolijk alleen dat hoestje zit me dwars. Kan dit kwaad? En wat zou het zijn?
    Alvast bedankt!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

je zou denken aan Pseudocroup..
    weet niet of hij het ook genauwd heeft?
    ik heb dit namelijk zon 5 keer in het jaar en hoest dan ook als een zeehond ;)

Diagnosehulp - GezondheidsNet

oh jah mocht het dat wel zijn.. zou ik toch wel stomen proberen ze zeggen dat het achterhaald is maar hier werkt het altijd erg goed

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ja daar dacht ik dus ook aan, mijn man heeft dit als kind heel erg gehad, en een keer zo erg dat hij er bijna geweest was. Ik hoopte dus al dat dit het niet zou zijn.
    Hij klinkt niet echt benauwd, maar hij zaagt wel een beetje.

Als ik dat stukje zo lees, zou ik wel zeggen dat het klopt. Hmmm he bah, die dokter is hier echt vaak dicht, zo stom!
    Wat zouden jullie doen?

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ze doen er niets tegen.. zelf rustig blijven is de beste oplossing..

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Mijn jongste dochter heeft dit al bijna 2wkn.

Wij geven haar neusdruppels en smeren haar in met Luff.
    Meer kan je niet doen.

Ik ben 2keer naar de HA geweest om zeker te zijn dat de longen schoon zijn.

Zolang hij geen koorts heeft (verhoging tot 38,5 is niet erg) en goed blijft doorhoesten is er niks aan de hand.
    Zodra hij door het hoesten gaat overgeven of echt in ademnood drijgt te raken naar de eerste hulp.
    Verder kan je echt niet zoveel doen omdat hoesten op zich niet erg is. Dat huid juist de longen schoon. Het is alleen erg vermoeiend en zeker omdat ze vaak de ergste aanvallen 's nachts hebben..

Sterkte ik hoop dat hij snel opknapt!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Oja en dat "zagen" is een duidelijke indicatie dat het gaat om een ontsteking aan de bovenste luchtwegen.......heb ik van de HA :)

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er wel weer ff mee gerust gesteld :) Zal hem vanavond ook ff insmeren met luuf, dat is wel een goeie! Bedankt!

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    lijkt inderdaad op pseudo kroep. Heeft mijn dochter nu ook 2 keer gehad (afgelopen zondag weer). De eerste keer bij de hap geweest maar die adviseerde ook nog gewoon stomen. Of de stoom nu wel of niet helpt (hier wel igg), het maakt moeder en kind wel rustig en daar gaat het om. En de huisarts doet er niet veel tegen, als het heel erg is en heel vaak terug komt willen ze wel een pufje geven zeiden zze toen maar verder niet.
    Meestal wordt het wel erger als ze liggen (hier wel in ieder geval).

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Hier 2 weken terug gehad voor de 2 de keer,eerste keer was ze 3 maanden heeft ze 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    3 weken terug dus weer eerst naar de hap gereden en moesten door naar het ziekenhuis ze kreeg blauw neusje en begon misselijk te worden.
    In het ziekenhuis heeft ze eerst een siroopje gehad wat niet hielp en toen de vernevelaar wat naar 2 uur ook niet hielp dus een nachtje ziekenhuis aan de monitor.
    Moet wel zeggen dat ze behoorlijk benauwd was dus je zal wel verschilende aanvallen hebben.
    Als ze het weer krijgt mag ik direct naar het ziekenhuis en niet naar de hap.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend zeg! Hoe is het nu met haar?
    Maar je hebt inderdaad verschillende aanvallen, arts zei ook dat wanneer ze blauw om de mond/neus wordt en misselijk dan moet je gelijk naar het ZH, dan hebben ze et echt heel benauwd. Hier was de 2e keer al minder erg dan de 1e keer maar ook de eerste keer was ze wel heel erg benauwd maar neit blauw om de mond/neus. Kan inderdaad heel heftig of minder heftig zijn.

11. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Het gaat gelukkig weer goed met haar alleen hoest ze nog erg en een behoorlijke loopneus.
    Hopen dat ze het niet weer krijgt!

Share This Page