koortstuip

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavaneen2e, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    gisteren heb ik voor mijn dochter 112 gebelt omdat ze niet meer uit een koortstuip kwam van de ambulancemedewerkers heeft ze een medicatie via de neus gekregen en in het ziekenhuis hebben we diazepam meegekregen voor thuis.
    weet iemand hoe het heet wat ze in de neus kreeg?
    gisteren had ze de hele dag nog over de 40 graden koorts
    vandaag rond de 39-40 hoelang duurt het voor het over kan zijn?ben zo ban voor weer een stuip ook al gebeurt da maar heel weinig in een zelfde koortsperdiode

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    pfoe heftig! Ik kan je niet helpen maar wil je wel even sterkte wensen met je zieke dochter.

liefs

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Pfoe, dat is heftig om mee te maken hè!
    Waarschijnlijk heeft ze midazolam (dormicum) gehad. Vergelijkbaar met diazepam maar sterker.
    De meeste koorts-episodes duren maar twee, drie dagen en een echte koortsstuip is meestal gelukkig eenmalig.
    Beterschap!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat is schrikken zeg ! Sterkte

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik ken wel rivotril wat word gegeven in de wang, word via slijmvlies opgenomen, misschien dat ze dat ook via de neus kunnen geven.

Sterkte en beterschap voor de kleine!

6. Evientje

Evientje Niet meer actief

Meestal gebruiken ze midazolam of stesolid is mijn ervaring, althans wat ze me steeds uitlegde alsof het heel goed blijft hangen op dat moment! ;)
    Je kunt dit van de week bij de huisarts na vragen.
    De diazepam die je in het zkh hebt mee gekregen heeft dezelfde werking, alleen andere toediening. Zolang haar temperatuur stabiel blijft is de kans op een nieuwe koortsstuip klein, het heeft juist te maken met een ineens snel stijgende (dalende) temperatuur waardoor als het ware kortsluiting ontstaat.
    Heel veel beterschap! En een tip praat over de aanval die ze gehad heeft, want die angst moet je wel delen, blijft lang hangen. Mijn ervaring was dat bij iedere keer ziek zijn de angst terug kwam, van weer een aanval. (Mijn zoon bleek epilepsie te hebben dus had ze ook vaker)
    Mocht je meer info willen pb me maar.

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig inderdaad! Ik vermoed ook dat ze midazolam gekregen heeft.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat anderen zeggen midazolam, onze dochter ook twee keer gehad.. Wij hebben al drie keer 112 gebeld voor koortsstuip en helaas behoort onze dochter tot de zeldzame groep die meerdere koortsstuipen kreeg tijdens dezelfde koortsperiode.

Gewoon consequent PCM geven en zorgen dat de koorts niet piekt en er kan weinig gebeuren..

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Inderdaad praten over de angst, hij gaat nooit meer weg maar je leert er wel mee omgaan...

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Denk idd ook dat ze midazolam heeft gekregen.

Hoelang heeft de koortsstuip geduurd bij je meisje? Maakt het nog heftiger hè als ze er niet uitkomen?
    Probeer haar zo luchtig mogelijk te kleden, lekker veel te laten slapen en drinken. Mocht de koorts in een keer weer heel erg stijgen dan koelen met natte doeken. Zolang haar temperatuur stabiel blijft komt er over het algemeen geen koortsstuip meer zoals al eerder genoemd, maar kan me wel voorstellen dat je daar bang voor bent. Het is gewoon echt heel erg heftig om mee te maken.
    Sterkte!

11. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Heel veel sterkte. Afgelopen januari heeft mijn kleine mannetje zo'n koortsstuip gehad. Hij had toen 41 graden koorts. Was zijn 1e koortsstuip dus nog geen medicijnen.(wel 1 nacht in zh geweest ter observatie omdat er geen aanwijsbare reden voor de koorts was) Maar weet nu wat voor verschrikkelijk beeld dit is... Dacht echt dat hij dood ging.:( Vroeger was koorts in mijn ogen onschuldig, maakte me nooit zorgen. Nu ben ik doodsbang als hij koorts krijgt, raak helemaal in paniek. Zo ontzettend bang voor weer zo'n stuip.:( Begin weer bijna te hyperventileren als ik eraan denk pff. Beterschap en sterkte, het heeft echt een impact op je...

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat naar he? Je blijft de angst houden als ze het eenmaal hebben gehad. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het niet elke keer zal gebeuren als ze koorts heeft. De kinderarts en neuroloog vertelde ons dat het virusgerelateerd is.

Ons zoontje had er 3 :$ in 24 uur waarvan 2 met een tussenpoos van een paar uur. Toen had ik het ff niet meer, en al helemaal niet omdat manlief in het buitenland zat en ik zelf ook helemaal niet in orde was. Jeetje wat een schrik. Ik heb nog nooit zo hard gehuild. Toen ik hem eerst zo vond in bed dacht ik dat hij dood ging en stikte in iets. Gelukkig was de ambulance er zo. We waren 2 nachten in het ziekenhuis omdat het de volgende ochtend weer gebeurde. Je vergeet het niet snel. Sindsdien heeft hij het nog 2 x gehad op aparte momenten maar niet zo heftig als toen.

Veel sterkte, lijkt me naar als het zo lang duurt de stuip. Voor je gevoel sowieso een eeuwigheid...not nice...wel fijn om de stesolid in huis te hebben.

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat heftig!
    Sterkte en beterschap voor je dochtertje!

Deel Deze Pagina