blaasontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loes1980, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Hallo,
    Ik ben inmiddels ruim 13 wk zwanger. Sinds vorige week donderdag had ik een vaginale schimmelinfectie. Hiervoor kreeg ik eitjes. Zaterdag was de pijn ondragelijk en ben ik naar de huisartsenpost geweest. Daar kreeg ik een zalf. Dinsdag was de pijn nogsteeds ondragelijk en ben ik weer naar de huisarts geweest. De schimmelinfectie was weg, maar nu heb ik een baceriele infectie en een fikse blaasontsteking. (er kwam zelfs groen uit mijn :))
    Nu slik ik al ruim 3 dagen amoxoline maar van vooral mijn blaasontsteking heb ik nog enorm pijn. Tijdens het plassen lijkt het of ik scheermesjes plas. Het enige was verzacht is veeeeeeeeellllllllll drinken en zo de urine te verdunnen.
    Mijn vraag is: Is zo'n blaasontsteking gevaarlijk voor mijn nog ongeboren baby? De medicijnen zijn wel zo dat het kan tijdens een zwangerschap, maar nu ben ik al meer als een week bezig en nog niet beter en ik maak me druk over de baby.
    Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

voor de baby kan het geen kwaad! Maar als je zelf nog zoveel pijn hebt na 3 dagen vind ik dat wel raar. De klachten zouden nu moeten verminderen. Heb je ook last van je schaamlippen door die schimmel? Daardoor zou het plassen zo'n pijn kunnen doen, het zuur van de urine bijt dan in de wondjes van de schimmel. Heb je ook zalf gekregen naast die eitjes? Anders zou dat nog een idee zijn, anti schimmelzalf voor de hele vulva. Veel drinken is sowieso goed!

Mirjam

Deel Deze Pagina